Längtar tills imorgon

Nu längtar jag som en tok tills imorgon, 9.30 ska vi vara på MVC för v.25-besöket hos barnmorskan... Så, imorgon blir det till att kissa i en liten plastburk, ta blodprov (andra gången i mitt liv), mäta magen och lyssna på bebisens hjärtljud.
Längtar så otroligt mycket efter att få höra bebis hjärta slå, kan bara föreställa mig vilken häftig upplevelse, och hoppas innerligt att de faktiskt använder en sådan doppler så att vi också får höra, inte bara hon.
Magmåttet ska ge en angivelse för hur pass bebis växer mellan de olika besöken, har uppfattat det som att det "normala" är 24 cm men det finns tydligen tre normal-kurvor som de brukar räkna med att man ska följa antingen den ena eller andra.

Spännande och nervöst men helt underbart, äntligen händer det något igen.. :)


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Åh, vad spännande! Hoppas att allt går tipptopp imorrn! <3

2009-09-09 @ 21:09:18
Blogg/hemsida: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Skrivet av: Stina

Det är så mysigt att höra hjärtljuden. Hos oss får man göra det första gången i vecka 15 och då hade jag 'nnu inte känt några sparkar eller varit på något ultraljud så jag undrade ofta om jag egentligen var gravid. Det var sååå skönt att få höra det där tuffandet då. Hoppas du också gillar det :)

2009-09-10 @ 07:40:34
Blogg/hemsida: http://bebbelycka.blogspot.com
Skrivet av: X

Ååh vad roligt och spännande! =) Hälsa bebben från mej =)

2009-09-10 @ 07:54:54
Blogg/hemsida: http://egologi.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0