Göra om, göra rätt

Första skoldagen i måndags, tog ca 15 minuter in på första föreläsningen i kemi innan jag insåg att jag var helt lost, inte fattade ett ord och så uttråkad att jag kunde dö. Tanken på ytterligare 2,5 h av den föreläsningen var ingen höjdare, ytterligare 1,5 år av kemi var bara att glömma. Så jag gick därifrån så snart jag kunde och mailade syv för att avbryta studierna, och sedan började jag maila runt till olika instutitioner för att förska få en plats på ämneslärarprogrammet med svenska eller engelska som ingångsämne. Tyvärr fanns inga platser kvar så jag fick börja leta fristående kurser istället.
Idag fick jag besked om att jag kom in på engelskakursen så nu blir målet att läsa 2 år engelskakurser, 1,5 år historiakurser och sedan KPU så jag får min lärarexamen. Så kursböckerna jag hade köpt till kemin blev nu värdelösa, och jag har en hel drös med engelskaböcker att köpa istället. Kul läge


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0