Förlossningsoro

Det är 115 dagar till BF och jag har redan gått runt i nästan 2 månader med lätt panik över hur sjutton det ska gå.
Jag är inte rädd för att föda barn, det är en magisk upplevelse.
Jag är inte rädd för smärtan, den går över.
Jag är LIVRÄDD för att behöva föda någon annanstans än på förlossningen. T.ex. i bilen eller här hemma. Jag får verkligen ångest av det. För en omföderska ska förlossningen ta ca 4-8 timmar från att värkarna är etablerade och regelbundna, när Ellinor föddes tog det 1,5, alltså en riktigt snabb förlossning.
Nu har vi 50 minuter i normal trafik till förlossningen, betydligt mer om det är rusningstrafik och det är ju inte bara att slänga sig i bilen när värkarna börjar. Barnen måste ses efter, och även om barnpassning är planerad så tar det ju en stund att få på dem och få in dem i bilen. Sedan ska de lämnas av hos någon också vilket är ytterligare minst 20-40 minuter beroende på vem de får vara hos. Och J jobbar ju inne i stan, jag kan inte köra själv om jag har värkar och har vi tur tar det honom ca 1 timme och 15 minuter att komma hem. Och där har då lillebror fötts på golvet hemma istället.
Den enda lösning som känns bra för mig är om min mamma kan komma hit och vara med barnen, men hon kan ju inte bo hos oss i 4 veckor typ.
Jag kommer kämpa för att få en igångsättning istället, att få möjlighet att be min mamma komma hit, men sambo att få ta ledigt och kanske även min bästa vän att kunna komma hit och vara med på förlossningen.
Jag ska till min bm på tisdag och då hoppas jag verkligen på att bli tagen på allvar och få hjälp


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0