Att döva ett halvkasst mammasamvete

Ibland kan det kännas riktigt tungt att jag har lite mer än 3.5 år av studier kvar innan jag äntligen ska ha min examen och få gå ut och arbeta, med möjlighet till en fast tjänst med allt vad det innebär. När lappen från förskolan kommer där de vill veta sommarens tider är en typisk sådan, för ska vi kunna överleva ekonomiskt måste jag arbeta så gott som hela sommaren
Therese har sitt första påsklov någonsin och får spenderas hela lovet på fritids och som en av de som var lyckliga nog att få vara ledig och hemma hela loven under hela min uppväxt så känns det lite tungt.

Men, då får jag istället stanna upp och tänka på vad vi får när jag har min utbildning klar
När jag är klar går Therese i 4an, Ellinor troligen i 3an och Hampus går sin sista termin på förskolan. Det gör att vi har många år kvar av påsklov, långa sommarlov och jullov där jag får förmånen att vara ledig tillsammans med mina barn. Det blir många somrar fulla med ledighet, sol, bad och semester utan att pussla med föräldradagar eller semesterdagar. Det gör det faktiskt lite lättare för samvetet, vad som är målet och vad som kommer bli vår framtid. En av alla saker som gör att jag vill bli lärare...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0