Aldrig mer

Såja, nu är det återhämtningsdag då. Somnade strax efter 20 igårkväll och vaknade vid 8 i morse vilket helt klart behövdes... Idag mår jag bra förutom blodtrycksfall och extrema trötthetsattacker där det känns som att jag ska somna på stört.
Är glad att jag inte spytt sedan strax efter 8 i går morse dock, har ingen lust att göra det igen någonsin, absolut inte som höggravid. Hela natten till igår hade jag så enormt mycket sammandragningar pga spyorna att jag trodde jag skulle dö eller att förlossningen skulle dra igång. Och när sammandragningarna väl släppte efter lite så sparkade Knyttet så pass att jag fick en ny spyattack. Mamma hämtade Tess på morgonen så hon fick vara hos dem och leka och busa hela dagen medan jag försökte återhämta mig. Lyckades sova ungefär två timmar och när jag vaknade efter den sömnen hade jag sådan enorm muskelvärk i hela kroppen att jag bara ville gråta. Försökte lindra genom en varm dusch men det resulterade bara i mer sammandragningar (sjukt nog) så till slut tog jag mig ett glas blåbärssoppa och två alvedon och lade mig i sängen igen, då äntligen släppte sammandragningarna och muskelvärken dämpades så jag började känna mig som en människa.

Nej, magsjuka och höggravid är ingen trevlig kombination, verkligen inte så nästa gång jag har magsjuka så skippar jag gärna att vara gravid och vice versa, det är jobbigt nog var för sig.

Ska försöka komma iväg till affären sedan, köpa lite mjölk och lite yoghurt. Tvivlar på att jag orkar få i mig någon mat direkt idag så det får bli ett par barnmatsburkar till Tess också, ska nog försöka få lite vila innan dess dock


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Fy fan! Jag var magsjuk för ett tag sen och det är fan hemskt!

Jag kunde inte alls ta han om min son när jag var magsjuk sist. Sambon fick komma med sonen när han skulle ammas.

2011-05-13 @ 17:33:46
Blogg/hemsida: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Skrivet av: Landkrabba

Är inte det minsta avundsjuk! Skönt att du känner dig bättre nu i alla fall!



Sv: Lyckades ta mig både in och ut ur tältet, trots mina mindre eleganta sälrörelser ;) Sov riktigt gott även om kroppen känns lite mörbultad nu. Ska bli skönt att sova i sängen inatt om vi säger så!

2011-05-14 @ 21:36:36
Blogg/hemsida: http://landkrabba.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0