Jag tror vi har fattat ett beslut

Det är helt sinnessjukt detta med Jimmys nya jobb, flytt och hela köret men nu tror jag att vi bestämt oss.

Vi kommer sluta leta hyresrätter i Stockholm och istället bo kvar här tills Jimmy förhoppningsvis får förlängt och således kan försöka få ett bolån, då letar vi istället efter villa eller radhus åt oss alla fyra, ett ställe där vi kan se oss själva bo länge, där barnen har en trädgård att leka i och där vi verkligen kan sätta vår egen prägel på bostaden. Någonstans som vi alla kan trivas och se oss bo länge.
Visst kommer det tära på oss att bo så här, han 35 mil bort och jag själv med Tess och sedan även med Knyttet, men vi har ett ganska bra nätverk här, jag har vänner som också väntar barn och Tess har jämnåriga att leka med. Vi har en trädgård där vi kan ställa upp poolen till Tess i sommar, vi kan hänga upp en gunga och vi har ordentlig plats för galna utomhuslekar. Det måste vara detta som blir rätt för oss, och framför allt för henne.
Jimmy borde hinna hem så att han kan vara med på förlossningen om jag ser till att ringa honom så fort det drar igång och sedan tar han ut sina 10 pappadagar och spenderar två sköna sommarveckor hemma med mig och barnen. Det ska nog bli bra, och framför allt vet jag ju ungefär vad jag kan förvänta mig av förlossningsavdelningen här, jag har min barnmorska tiden ut och slipper hela den biten med att byta mitt i.

Det är faktiskt skönt att ha "bestämt" sig


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Pernilla

Kan förstå att det känns skönt för er att ni har bestämt er så ni vet vad som händer och så =)



Kram.

2011-03-28 @ 21:57:57
Blogg/hemsida: http://candygirl84.webblogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0