Torsdagens middagsexperiment

I torsdags experimenterade vi lite här hemma, jag var sugen på tacos men samtidigt inte. Sedan hade jag läst så mycket om tacolåda och tacogratänger så jag kikade på sådana recept men hittade inget som riktigt föll mig i smaken. Så jag gjorde min egen variant med tacopajreceptet jag brukar använda som grund.

Tacogratäng (ca 4 portioner)

400-500 g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 burk majskorn
ca 2 dl riven ost
1 burk (2 dl) creme fraich med paprika/chilli-smak
Nachochips

(Jag gjorde den dock "barnvänlig" så jag tog hälften vanlig creme fraiche och hälften smaksatt.)

Bryn köttfärsen och tillsätt tacokryddorna enligt anvisningen. Tillsätt majsen
Blanda creme fraichen med ca hälften av den rivna osten
Häll över köttfärsen i en ugnsfast form, häll över cremefraich-röran och strö över nachochips efter smak (jag lade även ett lager nachochips under köttfärsen). Strö över resten av osten och grädda sedan i 200 ° i ca 10-15 minuter.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0