"Unga mödrar"

Jag antar att det inte är många som undgått att se något av Unga Mödrar på Kanal 5, och jag antar vidare att de flesta av er som sett något avsnitt stört sig mer eller mindre på alla tjejerna som är med.
Personligen reser jag ragg när jag ser Inge, så otroligt barnslig 17-åring. Hon klarar inte av att prata med sin egen dotter och sedan tjatar hon om och om igen att hon skulle klara sig i egen lägenhet och att personen från socialtjänsten bara går efter att hennes pappa och hans fru sagt att hon inte skulle göra det. Men herregud människa! Hur ska du klara att ta hand om dig själv och din dotter utan deras hjälp när du inte verkar fatta att hon vill ha mat, eller att hon ska sova. Du tycker det är pinsamt om hon skulle börja skrika på bussen, du låter din kompis ta hand om din egen dotter medans du busar runt med din lillasyster... Och sedan har hon mage att klaga på att hennes styvmor lägger sig i för mycket när det är tack vare henne som hon har dottern kvar.
Och socialen har sagt till henne att om hon rymmer hemifrån igen så tar de hennes dotter ifrån henne, och vad gör hon? Jo hon rymmer hemifrån....

Även hon Christina verkar smått dum i huvudet... Vem stänger in sig för att sova i 4 timmar med två små barn i lägenheten utan någon vuxen som kan höra dem när de skriker? Powernappa och läxa upp gubbskrället istället så att han åtminstone drar sitt strå till stacken på helgerna. Och be någon annan om hjälp. Att stänga av babymonitorn och stänga in sig så att hon inte kan höra barnen och bli väckt av dem är så fruktansvärt oansvarigt

Hannah tycker jag om däremot, hon må vara ung men hon verkar inte dum. Och att socialen anser att hon inte förstår vad hennes dotter vill och att hon inte klarar att vara mamma? De allra flesta förstagångsföräldrar vet inte vad barnet vill när barnet bara är några veckor, det tar tid att komma in i det. Och att de har mage att säga att hennes mamma lägger sig i för mycket och är för mycket mamma och för lite mormor?? En ung tjej som är ensamstående förälder och bor hos sin mamma, är det konstigt att mamman hjälper till med lite avlastning så att hon får sova lite emellan amningsturerna. Dessutom hotade socialen med att ta barnet ifrån henne om hon inte gick upp ordentligt i vikt första dagarna så hon ammade i princip dygnet runt, vad mer kan hon göra? Kan inte sjukvården då föreslå att testa med lite ersättning som komplement så att barnet kan öka bättre, det finns ju inte mycket mer för henne att göra än att amma, amma och amma vilket var precis vad hon gjorde.

Det som jag reagerat på med nästintill alla tjejerna i programmet dock är deras uttalanden om deras jämnåriga.
Exempelvis har det visats flera stycken som gått tillbaks till skolan efter en tids föräldraledighet och som sitter och säger att de tvivlar på att de skulle kunna umgås med någon i klassen utanför skolan för att de är så pass mycket mer mogna än de andra för att de har barn... Vilket skitsnack! Att man får barn betyder inte automatiskt att man är mogen, man mognar inte automatiskt för att man har barn och att sitta och säga att alla de andra är mycket mer omogna för att de inte har barn?!
Men tittar det gör jag varje dag, ibland är det underbart skönt att kunna sitta och svära över andras dumhet och glömma sin egen


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Malin, 22 år Gravid v35

Mycket av det jag reagerat på också, men tyckte inte om det hanna gjorde igår. När hon stod med lillan i famnen på båten. och hade en cigg i handen och rökte samtidigt som hon höll i henne. det gick över mitt förstånd.

2010-06-01 @ 14:46:17
Blogg/hemsida: http://mammaflikkan.blogg.se/
Skrivet av: Johanna - mamma till Leia

sv: tack för det tipset! där ska jag surfa in sen! brukar också kunna svära en del åt unga mödrar, dom beter sig så illa! och så hittar dom en ny pojkvän och genast ska dom ha barn.. herrejesus.

2010-06-01 @ 16:05:01
Blogg/hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/
Skrivet av: Johanna - mamma till Leia

sv: Va härligt! Maila din adress till mig så ska jag försöka mig på att skicka några i ett brev :D [email protected] :)

2010-06-01 @ 16:05:53
Blogg/hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/
Skrivet av: freja

har precis fixat en lekhörna till dottern. vad tycks?

2010-06-01 @ 17:19:17
Blogg/hemsida: http://stocktownstories.blogg.se/2010/june/dress-up.html
Skrivet av: Skvaller och humor

Trevlig blogg du hade. Missa inte denna skruvade och sjuka blogg som avslöjar och visar

den nakna sanningen. Missa inte den bloggen som är på väg till toppen :) Använd gärna

mina inlägg och följ mig gärna på bloglovin : www.DjIzor.se

2010-06-04 @ 12:42:38
Skrivet av: Tiara

Dehär tjejerna har jag missat..Är det svenska unga mödrar som har kommit eller är det danska eller norska? Jag får youtube:a haha =P

Bra skrivet förresten! =D

2010-06-07 @ 14:10:44
Blogg/hemsida: http://tiiara.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0