Hur orkar ni?

Ni som är ensamma med era barn (ensamstående eller med en partner som veckopendlar), hur orkar ni egentligen?

Jag önskar att jag hade mer energi, att jag inte var lika klumpig, att jag inte hade lika ont av foglossningen så jag kunde leka bättre med Tess och hålla henne på bättre humör och kanske så jag inte skulle reta mig lika snabbt på när hon ska bråka/busa.
Som det är nu är jag ensam med Tess på obestämd tid, jag har ingen som helst aning om när Jimmy kommer hem nästa gång, och jag börjar må allt sämre av bristen på vuxet sällskap. Ensam är jag ju nästintill aldrig men det är skillnad på att ha någon vuxen och att ha en 15 månaders att prata och umgås med. Jag börjar känna mig som en eremit, jag orkar inte ta mig ut och absolut inte planera något.
När Tess sover eller är på dagis hinner jag ju fortfarande inte vara jag riktigt utan jag ska städa, tvätta, diska och så ska man planera maten. Hade det varit bara jag så hade jag helt ärligt struntat i middagen ganska ofta, kanske en macka eller ingenting, men nu måste jag ju tänka på henne, hon måste ha mat och det är jag som ska laga den, varje dag..
Vissa dagar är inget av detta något problem men jag sover dåligt på natten och är inte alls utvilad på morgonen när Tess vill upp. Till råga på allt verkar det vara tänder på g för henne, bajsblöjor i mängder, kinkig och strulig med maten, jag är i himmelriket...
Det jag saknar mest är nog någon som frågar hur det är, hur jag mår och som verkligen lyssnar på svaret och bryr sig

Det hade nog varit lättare om man hade vetat att nästa månad skulle vara bättre ekonomiskt så att man kunde hitta på något, så man kunde gå en sväng på stan eller ta en fika, göra lite inköp till Knyttet eller något annat men Jimmy får ara lön för 9 arbetsdagar i april, den första riktiga lönen kommer i slutet av maj. Det är skönt att det kommer en bra lön då åtminstone, och så kommer skatteåterbäringen ungefär samtidigt så alla inköp ska hinna bli klara tills Knyttet kommer, juni blir förhoppningsvis årets bästa månad hittills på alla sätt


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Filippa - mamma till Liam (ny bloggadress!)

Usch pengar är jobbigt. Så har vi haft den två månader nu, men nu i fredags fick jag min första lön. Stå ut, det går snabbt! kramar

2011-03-27 @ 21:34:23
Blogg/hemsida: http://liamochvi.blogspot.com

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0