BM-besök i v.29

Dagen bjöd som sagt på ett besök hos barnmorskan, ingenting konstigt att rapportera därifrån men kan konstatera att jag nu har ett större sf-mått än jag hade med Tess (senast var det ju aningen mindre). Med Tess började jag på mittenkurvan men sjönk snabbt ner till att ligga mellan "normalen" och den nedre kurvan. Denna gången följer jag mittenkurvan precis.
Sf:27 cm
Blodtryck: 105/60
Hjärtljud: 145 slag/minut


Lustigt nog låg jag vid förra besöket på EXAKT samma järnvärde som i samma vecka med Tess, verkar nästan som att min kropp är "gjord" för en graviditet rent järnmässigt. Ingen större risk för att jag ska behöva järntillskott med andra ord (128 senast) men jag fick ta blodprov för att kolla glukos och järn idag, järnet ville hon kolla bara ifall eftersom jag är omföderska och det tydligen kan förändras lite snabbare då men hon trodde inte det skulle bli några problem ändå.

Knyttet var inte alls lika busig idag när vi skulle lyssna på hjärtljuden, det tar h*n igen nu med att småbuffa och skrapa mot revbenen på mig konstant.
En månad nu till nästa besök på MVC, då är det inte alls många veckor kvar, det är det ju inte nu heller om man tänker efter. Jösses vad fort det gått, och tänka sig, jag har varit gravid i drygt 15 av de senaste 24 månaderna...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0