Magbild och GNÄLL

Idag har jag sluppit värk men istället mått riktigt illa hela eftermiddagen, pest eller kolera.
Och helt ärligt, jag är så förbannat trött på att vara ensam hemma, utan Jimmy, hela tiden. Jag har inte sett honom på 1 månad nu, det är ju hur jävla lång tid som helst! Och stundtals känner jag mig verkligen bortprioriterad av honom, inte med flit men när han är iväg och spelar biljard, spelar tv-spel, hjälper sin farsa med datorn, hjälper sin kusin med datorn, spelar lite till, sover tidigt (något han aldrig gör här hemma) osv istället för att prata med mig och med Tess. Nej, han har tid för att prata med mig/oss när Tess redan somnat, aldrig annars. På helgen, om han ringer på dagen så är det alltid när hon sover och ringer jag så är han upptagen och blir irriterad för att jag stör.
Idag försökte jag ringa honom innan Tess skulle gå och lägga sig, från min mobil med högtalaren på så att hon kunde höra och prata också. Vad får man höra då? "Jag har inte tid just nu, vi spelar biljard, ringer dig sedan. Hejdå". Tess blev ju skitledsen när pappa inte sa något till henne och jag blev uppriktigt förbannad. Har meddelat att jag har säkert något roligare eller viktigare för mig resten av kvällen så han behöver inte bry sig om att ringa ikväll.
Jodå, lite bitter är jag allt på att han är ledig och kan göra nästintill vad han vill när han väl slutat jobbet vid 16-17, själv är jag ALDRIG ledig, enda halvlediga stunden är när Tess är på dagis och då måste jag se till att hinna allt som inte hinns med annars. Tvätta, städa, tvätta fönster, försöka få mig åtminstone en lång dusch/vecka, byta lakan osv osv. Jag vill också kunna göra något annat än att sitta ensam hemma hela kvällarna, visst har man egentid när hon somnat men man är ju ändå låst till att vara här hemma. Jag kan inte gå ut och gå en stund på kvällen, jag kan inte dra iväg och bowla med någon kompis osv. Jag gillar verkligen inte särbo-livet när det är så här. Stundtals vill jag också få leva "ungkarls-liv"


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Cassandra Elm

Viktigt att du pratar med Jimmy om dina känslor, gör inte som jag och stäng in dom..! DU ÄR FÖRTJÄNT AV LEDIG TID DU MED! kram på dig

2011-04-20 @ 08:26:04
Blogg/hemsida: http://duunderbaravarld.blogspot.com
Skrivet av: Vronkan

Fan va strongt av dig att du orkat vara ensam så länge!! Jag hade blivit skogstokig efter en vecka och tvingat hem min karl! Klart, Måste man så måste man, men jag är nog alldeles för ego för att palla längre än så:)

2011-04-20 @ 08:49:30
Blogg/hemsida: http://dethandlarommigpamin.blogg.se/
Skrivet av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Wow vilken mage. Jätte fin! Vad man saknar det nu och man blir sugen på en till graviditet. Men nä det får vänta hihi.

Och gnäll du på, det hade jag behövt oftare.

Kram Lurven!

2011-04-23 @ 09:37:31
Blogg/hemsida: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Skrivet av: Landkrabba

Jag blir ledsen när jag läser ditt inlägg och hoppas för din skull att ni inte har det så här varje dag...

Min sambo och jag är också särbos på sätt och vis. Han är sjöman och är borta en månad för att sen vara hemma en månad och så rullar det på så. Jag funderar på hur det kommer bli sen när vår bebis kommer. Halva året kommer jag vara ensamstående mamma, halva året kommer jag ha en hemmaman. Från ena extremfallet till det andra... En sak är väl när jag kommer vara mammaledig/ha studieuppehåll men sen, när jag börjar plugga/jobba igen hösten 2012. Hur ska det gå då? Är rädd för att bli den där tråkiga föräldern som bara gnatar och tjatar för att vardagen skall gå runt och sen kommer pappa hem och allt är lek och party. När han är hemma är han ledig 24 timmar om dygnet, när han är borta är han borta 24 timmar om dygnet...

2011-04-24 @ 17:36:36
Blogg/hemsida: http://landkrabba.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0