Pojke eller flicka

Är det något fel på mig?? Jag har från flera håll fått uppfattningen att det är fel att önska sig ett specifikt kön på sitt framtida barn. Men jag tycker inte att det är konstigt att vi hoppas och önskar att vi får en pojke nästa gång, är inte det en dröm för de flesta? Att ha en av varje.
Jag tycker inte att det är konstigt att en flicka är närmre sin mamma och har mer gemensamt med sin mamma och att en pojke har mer gemensamt med sin pappa.
Nu har vi en underbar liten tjej och jag drömmer om att få en liten kille också när det väl blir dags för nästa, är jag en hemsk människa för det?

Men självklart blir vi glada oavsett om det är en pojke eller flicka, det är inte det det handlar om men att fantisera och drömma lite är det väl ändå inget fel på?


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: 19åriga Fru Sofia - nybliven mamma

tycker inte alls det är konstigt, jag vill gärna ha en varje och önskar också en pojke nästa gång. MEN det klart vi blir glada för vad vi än skulle få =)



sv: Det går jättebra =) Och ja filmen är skitsorlig, haha. Jag stortjöt genom halva filmen.

2010-05-14 @ 15:11:27
Blogg/hemsida: http://frusofia.blogg.se/
Skrivet av: Johanna - mamma till Leia

sv: Okej. Jag gillar bilar, färgglada bilar :) så sött :)

2010-05-14 @ 15:57:06
Blogg/hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/
Skrivet av: cajsa

då är jag lika hemsk också isåfall för nästa gång vill jag ha en flicka ;P

2010-05-14 @ 16:31:33
Blogg/hemsida: http://cajsing.blogspot.com
Skrivet av: Tova

Jag håller helt med dig!

Dessutom är det ju skillnad på att FANTISERA om ett visst kön, och på att faktiskt bli besviken om det INTE blir det könet.

Både jag och sambon har alltid sett framför oss att första barnet skulle bli en flicka, men nu blev det en pojke och vi är precis lika lyckliga för det.

2010-05-14 @ 20:04:56
Blogg/hemsida: http://trasslet.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0