Jobben rullar in

Jag vill vara rik idag, jag vill vara smal...
Funderar väldigt starkt på att offra några av våra sista slantar denna månaden på ett gymkort, om jag gör det så ska jag dit 3-4 ggr/vecka på gruppträningspass och försöka slita bort en hel drös av mina ca 40-50 extrakilon. Jag vill jag vill jag vill, men orkar jag?

Vi har i alla fall varit ute en sväng och kikat in vart det är jag ska jobba om ett par veckor, ska städa på en av kommunen skolor några dagar i slutet av augusti/början av september. Och nästa vecka är det ute i hemstädet som gäller för mig. Ska bli spännande att få testa på det, det börjar trilla in en del jobb och jag tycker verkligen att det är jätteroligt, då får jag en chans att lära mig lite från de olika delarna, jag har ju redan städat kontor och äldreboende. Nu ska jag få komma ut och städa hemma hos de som behöver extra hjälp i hemmet och sedan i en skola. Ju mer jag får göra sådant desto lättare är det ju för dem att sätta in mig som vikarie, nästan överallt. Har jag riktig tur har jag kanske fått ett eget arbetsschema innan året är slut. Jag håller mina tummar hårt!
Ska dock skicka in en ansökan till ett annat ställe, ett industrijobb, också. Då blir det mer jobb men mer regelbundna tider och framför allt mer lön så vi verkligen kan få njuta och så vi kan betala tillbaks på våra skulder. Dessutom snackar resten av min familj om en utlandsresa allihopa nästa år (mina föräldrar och mina båda systrar med deras familjer), så vi måste väl börja spara så vi kan haka på.


För övrigt vill jag säga grattis (sent jag vet) till min syster som gifte sig i juni. Då var det bara jag kvar då, men jag har ju några år på mig...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: 19åriga Fru Sofia - Nu även mamma

jag ska köpa ett gym/badkort nu till hösten, tycker det ska bli superskönt! :) Allt går bara man vill :) Tycker inte hundpromenaderna är så krävande längre, så måste liksom trappa upp ett steg.

2010-08-12 @ 16:24:10
Blogg/hemsida: http://frusofia.blogg.se/
Skrivet av: cajsa

Klart du orkar :) Ge dig den på det bara så ska du se att det går fint!

2010-08-12 @ 20:32:54
Blogg/hemsida: http://cajsing.blogspot.com

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0