GAAAAH!!

Jag är nog på lite uselt humör idag...

Till att börja med är jag så jäkla nära att anmäla stället där jag sökte jobb tidigare idag. Jag har absolut inga problem med att tjänsten redan var tillsatt. Jag frågade istället om möjlighet att lämna en intresseanmälan för framtiden istället, vilket gick fint. Sedan frågade hon om jag jobabt med samma sak tidigare (konditoribiträde) vilket jag ju inte har, men jag sa att jag jobbat inom handel. Och så frågade hon om jag hade småbarn, och jag sa att vi har ett på väg, då fick jag mitt CV och min intresseanmälan tillbaks direkt istället. "Jag tänker aldrig anställa någon som är med barn, varför ska jag betala för någon som ändå inte kan jobba" När jag nämnde att det är olagligt att neka någon jobb enbart pga graviditet så tittade hon frågande på mig och undrade vart det stod... *suck* Borde inte arbetsgivare ha lite koll på lagarna kring anställning osv???

För några minuter slog jag på tvn och såg att det var repris av Privileged på 5an, och då blev jag irriterad igen. Varför skulle the CW lägga ner serien utan något ordentligt avslut? Sista avsnittet på första säsongen är ett "To be continued..." men det kommer inte komma någon andra säsong... Nä, jag ska nog dra något gammalt över mig och inte visa mig på några veckor tror jag... ;)


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Madde

Mäh vilken jäkla människa :-o Vissa är ju helt knäppa!

2009-09-28 @ 15:09:47
Blogg/hemsida: http://eddiesmamma08.blogspot.com
Skrivet av: Gun

Jag tycker du ska anmäla henne. Det är olagligt! Ingen man skulle ens få frågan om han hade barn eller om han skulle vara barnledig snart. Som arbetsgivare ska man veta vilka lagar som gäller.

2009-09-28 @ 15:46:16
Blogg/hemsida: http://horni. blogg.se
Skrivet av: Stina

Fan va dåligt.. Att dom har mage att säga sånt högt också. Låter som en väldigt konstig människa. De flesta unga människor kommer ju nån gång få barn, det är ju bara en tidsfråga, så undra vad hon anställer för folk då... Jag tycker iallafall att du är jätteduktig som söker så mycket trots att det är bebbe om tre månader. Kram!

2009-09-28 @ 15:58:22
Blogg/hemsida: http://bebbelycka.blogspot.com
Skrivet av: Johanna - 20 & gravid

vissa människor alltså.. inte riktigt kloka! Men va gulligt att försöka få med dig på promenader :D hihi. går också upp tidigt på morgonen, tillsammans med sambon som ska iväg o jobba. sen vet man liksom inte hur man ska fördriva tiden och man är så trött/lat att man inte tar för sig nåt heller :P

2009-09-28 @ 16:21:46
Blogg/hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/
Skrivet av: Gun

Sv: Då tycker vi ju lika i alla fall:)

2009-09-28 @ 16:42:19
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0