Förkyld...

Det blev ingen bra "efter-bild" tagen igår... Ingen bra "före-bild" heller egentligen men det är lite svårt att fixa nu.. ;) Men jag ska se till att fixa det idag, jag lovar

Jag hatar verkligen att vara förkyld, blir helt utslagen på kvällarna då, somnar på två röda så att försöka uppdatera efter maten var bara kört. Vi lyckades ta oss igenom en film dock, Baksmällan. Riktigt rolig stundtals så den kan jag ju rekommendera om ni inte redan har sett den.
Jag måste upp till Apoteket sedan, köpa typ en flaska Noskapin så jag kanske kan slippa ha sådan överjävlig torrhosta. Det är alltid så för mig verkar det som, först får jag halsont 1-2 dagar, sedan snuvig 1-4 dagar (det går alltid i varandra) och avslutas med torrhosta som kan vara i 2 veckor... Slemmig hosta har jag mycket mer sällan, men hellre det än att ha en riktig torrhosta.
För typ 2 år sedan, när jag och Jimmy ganska precis blivit tillsammans hade jag en sådan torrhoste-period när jag var uppe hos honom i Stockholm. Låg i sängen på natten och hostade så hans stackars pappa i rummet bredvid trodde jag höll på att dö
När man hostar så så får man ju oftast huvudvärk också, och jag kan lova er att det är jobbigt att hosta så man typ vill vända lungorna ut och in när man dessutom har en liten gullunge som ligger och trycker ihop lungorna på en. Jag får lite jobbiga sammandragningar när de värsta hostattackerna kommer så nu måste jag ha hostmedicin för att fungera som en normal människa.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Stina

Jobbigt med rethosta som inte ger sig. Och det är jobbigt för den andra också. Min sambo hade sån jobbig hosta i vintras så jag tillslut fick ett utbrott på honom mitt i natten. Stackarn som inte kunde rå för att han hade hosta, men jag fick ju inte sova heller.. :P

2009-09-24 @ 12:08:31
Blogg/hemsida: http://bebbelycka.blogspot.com

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0