Barnmisshandel?

Är det barnmisshandel när föräldrarna låter sina barn bli feta? Det tycker jag att det är, många av föräldrarna verkar dessutom skylla ifrån sig. Säga att barnet inte gillar att vara ute (så föräldrarna har ingen bestämmande rätt om huruvida barnet får sitta och titta på tv hela dagen eller om h*n måste ut i trädgården och hitta på något?!), barnet har någon sjukdom som gör att h*n blir fet osv.
Tänker framför allt på en mamma som jag såg på Dr. Phil för en tid sedan som vägrade erkänna att hon gjorde sin son fet. Till slut sattes ungen på diet, en 3-4-åring som tittade på tv ca 6 timmar om dagen (!) och lik förbaskat smög mormor och mamma till honom en kaka och lite hamburgare ibland. Man såg vilka enorma portioner ungen åt och vilken hemsk mat det var dessutom. Jag har för mig att ungen vägde en bit över 60 kilo, stackars barn...



Hur kan en förälder låta sina barn bli så feta??? Ja, jag är själv överviktig men jag är, nästan, en mygga i jämförelse med de där stackars barnen. Om föräldrarna är det minsta medvetna om vad det är de stoppar i sina barn så hoppas jag att de blir anmälda för nog måste det vara misshandel om man låter sina små barn bli så feta? Det är ju något som kommer påverka hela deras liv och troligtvis förkorta det rejält.

(Bilden är lånad från google)


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Elly

Men herregud det är ju sjukt! Hur kan de utsätta sina barn för det? Det är ju föräldrarnas fel. Ett barn har inget sötsug förens man har gett barnet godis m.m.

Barnmisshandel skulle ja också säga att det är...



Designen var perfekt! Supernöjd : D

2009-09-07 @ 17:17:20
Blogg/hemsida: http://gravidnu.blogg.se/
Skrivet av: Elly

Ja absolut! Visst ska de få äta lite gott och onyttigt ibland men inte varje dag:P

Som du skrev om donken, jag ser det också. Oftast så brukar föräldrarna också vara väääldigt överviktiga då. Jag tycker iaf att man kan ge dem men man behöver ju inte börja tidigt och inte heller överdriva :/

2009-09-07 @ 17:32:12
Blogg/hemsida: http://gravidnu.blogg.se/
Skrivet av: X

Tycker att det är hemskt. Men det värsta är nog när föräldrarna verkligen inte inser att det är deras fel. Stackars barn

2009-09-07 @ 21:49:16
Blogg/hemsida: http://egologi.blogg.se/
Skrivet av: X

Åh jag ser att du har länkat till min blogg här på sidan. Vad snällt av dig =) Tack <3

2009-09-07 @ 21:50:17
Blogg/hemsida: http://egologi.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0