Allmänt mat och lägenhetssnack

Mmmm, nu står pizzadegen på jäsning i köket. Tänkte göra en hemversion av "Kusin Vitamin" åt mig själv ikväll, min absoluta favoritpizza, som jag hittills bara lyckats få tag på i Mariestad på pizzerian där jag var stamkund innan vi flyttade hit. Jo, det var nog riktigt illa för när jag ringde och skulle beställa så visste de vad jag skulle ha direkt... Och nej, det är inte direkt så att jag presenterar mig men när jag ringde så sa jag alltid "Hej, jag skulle vilja beställa" och fick då "en kusin vitamin utan räkor?" som svar... ;)
Den låter nyttig när man läser innehållet, och den är så otroligt god!! Det är alltså en vanlig Vesuvio, som de dessutom lagt till köttfärs och räkor på (jag pallar inte skaldjur så jag beställde alltid utan räkor). När den är färdiggräddad lägger de på ett rejält lager med färsk sallad, gurka, tomat och majs, och det hela toppas med rejält med kebabsås...

Jag får skippa köttfärsen på min variant här hemma men i övrigt så ska jag nog kunna lyckas.


Blir troligen till att göra en tripp till IKEA någon gång under oktober. Mamma tyckte det var lika bra att vi skaffar vårt nya köksbord redan till inflytten i nya lägenheten (har ett gammalt klaffbord nu, lite väl litet). Så, det blir väl till att köpa ett i gemensam födelsedagspresent från mina föräldrar. Eller så hoppas vi på att kunna få ca 1500 för vår nuvarande diskmaskin (en kanonfin bänkdiskmaskin som vi köpte i typ september förra året för kring 3600). Det finns redan en stor diskmaskin i nya lägenheten och gud vad vi längtar efter den ibland, ska bli skönt att inte behöva köra diskmaskinen i skytteltrafik stundtals...

Nä, ut i köket igen tror jag, så maten är klar när älsklingen kommer hem från skolan.. Älskar honom så jäklans mycket, tror nästan det har varit en liten nytändning nu den senaste veckan... Tänk att förbättrad ekonomi kan vara så underbart


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Ja gud så skönt! Visst är de! Att se h*n sprattla så mkt fick mig att nästan gråta :P

2009-09-29 @ 20:28:49
Skrivet av: Elly

Så va de för oss också hah! :D nästan så man kände de i magen bara för att man såg att de sprattlades för fullt!

2009-09-29 @ 20:40:54
Blogg/hemsida: http://gravidnu.blogg.se/
Skrivet av: Elly

hah alltså jag kände ingenting. men de va nästan som om man gjorde de bara för att man såg hur mkt den rörde sig :D

2009-09-29 @ 20:53:26
Blogg/hemsida: http://gravidnu.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0