Väntar

Sitter och väntar på att Jimmy ska vakna till liv. Hans pappa skulle checka ut från hotellet vid 12 och sedan komma hit för att hämta upp honom, sedan ser jag inte honom igen förens på måndag/tisdag när hans mamma kommer ner hit...
Ska försöka klura ut hur vi ska göra plats för henne och två barn i vardagsrummet, på något sätt ska vi nog lyckas men fråga inte hur ;)
Själv ska jag passa på att åka ut till mina föräldrar någon dag i helgen, gosa med hästen och bara försöka ta det lugnt någon annanstans än hemma. Prata lite ekonomi och försäkringar med pappa också, måste klura ut vilket försäkringsbolag som har bästa barnförsäkringarna m.m.
Tack och lov har jag fått besked från arbetsförmedlingen att jag ska få börja på deras "jobbgaranti för ungdomar" snart, då får jag ju ut lite ersättning också så vi kan slippa gå till soc från och med augusti, vore underbart att kunna leva ett normalt liv nu innan bebis kommer utan att gå till soc varje månad. Fick en kallelse så på tisdag ska jag på infomöte. Det är ju ingen hög ersättning direkt men det är bra mycket mer än jag har i dagsläget.
Får se om vi till och med kan hyra den lediga trean ovanför oss istället för vår tvåa. Visst funkar denna bra ett tag till, kanske 1-1,5 år framåt, sedan kommer vi ju behöva större. Och eftersom Jimmys släkt bor i Stockholm så blir det ju att de sover över när de hälsar på, så en trea vore ju smidig så man har ett extra rum. Men det är just det jag ska prata lite med pappa om i helgen. Får se vad han har för bra idéer...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: ♥ novembersara - det lilla extra.

Vad intressant blogg du har. Ska vi följa varandra via bloglovin?

2009-07-16 @ 10:28:14
Blogg/hemsida: http://novembersara.blogg.se/
Skrivet av: ♥ novembersara - det lilla extra.

Jaha, okej :S

2009-07-16 @ 10:57:03
Blogg/hemsida: http://novembersara.blogg.se/
Skrivet av: ♥ novembersara - det lilla extra.

SV: Då ber jag så hemskt mkt om ursäkt.

2009-07-16 @ 11:05:16
Blogg/hemsida: http://novembersara.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Grattis!

Min mage svällde upp jättemycket helt plötsligt. Så nu ser alla att jag är gravid.

2009-07-16 @ 11:23:40
Skrivet av: syster yster

finns egentligen bara ett bolag som enligt mig är värda att titulera sig försäkringsbolag när det gäller barnförsäkringar, och det är samma som jag (och troligtvis även du ;-)) har försäkring i.... TH

2009-07-17 @ 18:31:05
Skrivet av: Philippa

Sv: Är det jag misstänkt också, men jag är ju usel på allt som har med försäkringar att göra som du vet...

2009-07-17 @ 19:21:37
Blogg/hemsida: http://phlippans.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0