P-bot?

Ok, kan någon hjälpa mig? Lugna mina hypernervösa gravidnerver några hekto??
Var inne på arbetsförmedlingen i stan idag, parkerade i parkeringshuset bredvid och det drog ut på tiden. Jag hade inga pengar kvar i plånboken, inga pengar på kortet och var fortfarande tvungen att vänta på att det skulle bli min tur för intervjun. Fick sedan några kronor av den underbara kvinnan i receptionen på AF för att springa ner och lägga i mer pengar, när jag kommer ner står en parkeringsvakt framför bilen och skriver en bot!!! (Hade då stått ca 15 minuter över tiden). Bönade och bad lite, förklarade att jag suttit på ett möte och inte kunnat komma ifrån, det drog ut på tiden osv. Och det enda han sa var: "vad ska jag göra åt det? Se till att komma i tid nästa gång..." Jag betalade för ytterligare en timme och gick tillbaks till AF.
Men jag fick aldrig någon bot på bilen, inte heller gav han mig någon när jag stod bredvid honom, visst måste han lämna en bot? Så att man faktiskt ser att man fått en bot, vad som ska betalas osv? Har ju sett lappade bilar förut, men sitter inget på bilen måste han ju ha varit snäll och rivit den?

Gaaaah, kommer bli galen innan detta är utrett ordentligt. Skulle ju vara just snyggt att få en p-bot för att de inte kan hålla sina tider ordentligt.

Kom i alla fall in på intervjun och fick typ 2 frågor på hela tiden... Han läste igenom det jag svarat på de frågor de hade på en blankett åt alla sökande. Frågade vart jag hade jobbat som butikssäljare och sedan berättade han om företaget och idén med jobbet.
Han frågade även om det var heltid eller deltid jag ville ha och om det var JMK jag pratade om när jag sa att jag haft ett skitjobb där garantilönen bara var skitsnack.
Jag påpekade även att jag bara skulle kunna jobba ca 4-5 månader till att börja med, pga att jag sedan ska vara mammledig. Något han sa att han inte såg några som helst problem med. Ska få besked senast på fredag via mail. Håller tummarna för att jag är en av de ca 20 som ska få heltidstjänst...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Daniel

Håller tummarna!!!

Å för att du inte för pissböter!

2009-07-22 @ 13:59:03
Blogg/hemsida: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Skrivet av: Egoinas mamma

Jag håller oxå tummarna för dig! Sen tror jag knappast du har fått någon bot! :)

2009-07-22 @ 17:35:25
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Skrivet av: Marie

Håller tummarna för dig också:) Men som sagt verkar ju som om du har klarat dig;) Och grattis till lilla bebisen i magen!:) Det är ju så mysigt att vara gravid och känna sparkar och rörelser i magen. Bortsett från graviditetssymtomen som är mindre roliga men man får väl se dom som en bonus till någonting bra?:) Lycka till med magen:)

2009-07-22 @ 21:41:00
Blogg/hemsida: http://shiningdiamond.blogg.se/
Skrivet av: Michaela

Det låter då inte som att du fått någon bot :)

2009-07-22 @ 23:16:46
Blogg/hemsida: http://miccisd.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0