Upprepning av förra graviditeten

Vågen gör precis som när jag väntade Tess, vänder neråt.
Efter förlossningen har jag tyvärr lagt på mig en hel del i vikt, men nu väger jag plötsligt mindre än i slutet av graviditeten med Tess. Ska försöka hålla vikten där resten av tiden också, behöver ju inte tappa mer men får gärna stanna där jag är nu, då blir det kul att väga sig efter förlossningen även denna gången. Har gått ner ca 7 kg sedan jag plussade i oktober, de senaste 2 månaderna har jag tappat 5,4 kg, och jag behöver inte göra ett dyft. Det enda som händer är att min aptit försvinner och plötsligt rasar vikten.

Ska se till att fixa fram en bild på magen också sedan, börjar kunna ana lite mera rundning i de nedre magregionerna när jag står upp men när jag ligger ner så är det en tydlig bula. Det är så mysigt, och denna gången verkar det inte som att Knyttet ligger så långt in mot ryggraden, lägger jag handen på magen så känns det så tydligt vart h*n ligger på ett ungefär.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Åh vad mysigt det låter. =)

/kram Lurven

2011-01-08 @ 12:15:36
Blogg/hemsida: http://futurum-nobis-est.blogspot.com
Skrivet av: Tova

myspys med bebismage som växer!

och att bära på ett litet barn i kroppen slukar ju massa energi (kombinerat med att du redan har en liten busunge hemma ;)) så kanske inte så konstigt ändå att vågen pekar nedåt. Skönt att slippa "kämpa" för det ;)

2011-01-08 @ 13:20:05
Blogg/hemsida: http://trasslet.se
Skrivet av: Miiqa

Ta det försiktigt bara, gumman. Kram!

2011-01-08 @ 17:29:43
Skrivet av: Liw

Jag går också ned i vikt precis som med Mait, skillnaden är att med henne började jag öka i vecka 18, nu är jag i vecka 26 och har fortfarande inte vänt.. Men jag klagar inte och magen växer :-)

Trevlig kväll!

2011-01-09 @ 20:40:51
Blogg/hemsida: http://liwetochvardagen.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0