Problemhy under graviditeten?

Är det fler än jag som fått "problemhy" under graviditeten? Hade det en kort period med Tess men nu är det värre än någonsin. Jag har nästan aldrig haft problem med finnar eller blemor i hela mitt liv, röda fläckar osv har jag sluppit det med men nu jäklar. Vad gör ni åt det, några speciella produkter eller rutiner som ni tycker funkar?

Själv tvättar jag ansiktet morgon och kväll med Neutrogenas Visibly Clear Oil-Free Make Up remover och Facial Wash, snart dags att köpa mig en ny omgång av dessa båda (synd att de är ganska dyra). Har gillat dem sedan jag testade första gången, det känns verkligen rent efter dem, vilket är en ganska ovanlig upplevelse för mig

Sedan smörjer jag in ansiktet med Lumenes ansiktscreme, värd varenda krona den kostar. Den gör verkligen det den ska och utan att bli som en fet hinna på huden. Är dock noga med att inte bara stryka på den utan masserar så att jag verkligen får igång blodcirkulationen i huden, tror det är något som gör skillnad, åtminstone för mig...
Vill gärna ha nattcremen också men det får räcka med dagcremen så länge, annars är jag snart luspank.
Har även slutat med vanlig foundation och börjat använda mineralfoundation, har inte fått in snitsen helt ännu men det går bättre och bättre ;)


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0