Hur länge kommer kampen om vintern fortsätta?

Igår snöade det, mycket! Plötsligt såg det verkligen ut som vinter igen.
Inatt har det regnat och blåst, samt varit 5 plusgrader ute så plötsligt var snön borta igen och likaså nästan all is som täckt plattorna på vår trädgårdsgång. Nu ser det ut som vår igen med snön som skymtar fram här och var i snön.

Hur länge kommer kung Bore orka kämpa om vintern? Hur länge ska det kunna fortsätta som det gör nu med växlande minusgrader och snö och plusgrader och regn?
För min del, jag som älskar snön och vintern, så räcker det faktiskt. Isen som blir av allt växlande väder är jättejobbig för mig när jag är ute och går, halkar jag till det minsta så skär det som knivar i ljumskarna och bäckenet så av den anledningen får det gärna bli vår redan nu. Kanske skulle det även medföra att jag skulle känna det som att tiden tills sommaren och juni inte är lika lång? Som det är nu ska man ju ta sig igenom resten av vintern och hela våren innan det äntligen blir sommar. Jag som aldrig varit jätteförtjust i sommaren längtar snart ihjäl mig.

Helt ärligt, jag klarar av vintern, jag klarar av våren men inte detta "krig" som pågår nu. Antingen eller om jag får bestämma.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Lilla H

Hej jag förstår att isen måste vara väldigt jobbig. Vi har tö här och det ligger stora bassänger av vatten på vägarna så när man kör bara flyger det upp. Har inte blött ner någon ännu!

2011-01-17 @ 13:18:39
Blogg/hemsida: http://haleyborg.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0