Hjälp!!!

Finns det någon som har ett bra knep på hur man filar sina naglar så man får en jämn och snygg form? Mina resulterar alltid i någon sned variant med vågor... Inte snyggt med andra ord, gud vad jag vill få ordning på mina naglar och mina hemska nagelband som alltid går sönder


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Moa

Fila alltid från ett och samma håll, om du behöver fila från båda hållen så avsluta alltid med att fila från ett håll för att sluta in nageln och inte få den fnasig..



För att få jämt så är det lättast att hålla upp handen mot dig när du filar för att du ska se formen undertiden.. Svårt att förklara märker jag. =)



Oftast så håller man ju handen halvt knuten när man filar naglarna men då kan dom lätt bli sneda, därför är det bättre att ha handen helt öppen med handryggen mot dig. Du förstår va? =)



Nagelbanden håller sig snyggast om du kan putta ner dom ibland och klippa bort överflödet med en nagelbandssax och försöka komma ihåg att massera in lite handlotion på nagelbanden ibland för att hålla dom mjuka.



Hoppas du fick lite hjälp ivf =)



Kram

2010-05-15 @ 17:03:05
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/moasliv

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0