Sovdags

Det börjar närma sig sovdags för vår lilla skatt, och jag håller tummarna för en lika underbar natt som i natt...

Natten till igår var den värsta vi haft sedan Tess föddes, hon låg vaken stora delar av natten och tjoade i sin säng, klarvaken, jättepigg och oerhört busig och glad. Jag var bergsäker på att hon skulle sova som en stock större delen av dagen istället och funderade på hur jag skulle kunna hålla henne vaken och på bra humör, något jag inte behövde bry mig om alls. Visst sov hon, men inte mer än vanligt.
Så då trodde jag ju att hon skulle somna som vanligt vid 18-snåret, men icke...Hon ville inte sova utan fick sitta i sin babysitter på köksgolvet när vi åt middag, sedan busade vi och hade oss hela kvällen. Vid 21.30 började hon se trött ut så vi fixade lite amt (lite tidigare än normalt) och hon åt lite, sedan slocknade hon som ett ljus och sov verkligen hela natten! Jag vaknade som vanligt vid 5, helt säker på att hon skulle ligga vaken och vänta på mat, men nehej, hon sov så sött så.
Vid 6.30 vaknade jag igen, men hon låg och sov. Jag gick upp en svän dock, helt klarvaken var jag. Fixade en flaska med tanken att hon MÅSTE vakna snart, sedan satte jag mig vid datorn en liten stund.. Strax efter 7 vaknade hon till slut, glad som en lite lärka. Hon åt ordentligt, sedan gosade vi lite, och busade lite innan både hon och jag somnade om.

Så nu hoppas jag att hon sover hela netten igenom igen, skulle vara helt underbart


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0