I have a mission

Dagens uppdrag: påbörja att införa nya rutiner för Tess...

Igår somnade lilltjejen kring 13.30=helt ok. När klockan var ca 19 fick jag gå och väcka henne=INTE ok!!!
Hon får gärna sova 6-7 timmar i sträck, det klagar jag verkligen inte över. Men då kan hon väl göra det på natten?? Nej, från och med idag ska jag försöka hålla henne vaken mer på eftermiddagen, leka, busa och ha oss, så att hon kan sova orentligt på natten istället. Ska nog till och med försöka se till att hon är vaken en sväng i kväll också så att hon inte tar ett maraton-sovpass på dagen.

Nu hör jag att hon ligger i sin säng och skrattar åt något, troligen musikmobilen. Dags att ta mig ur morgonrocken och ta på mig vanliga kläder då, och sedan är det lekdags, så nu åker leksakslådan fram så får vi se vad vi hittar för roligt åt lilltjejen


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Em

Jobba på! ;) Det är ju jättepositivt att hon har gott sovhjärta. Att sen ändra lite på vilka timmar de sover brukar gå rätt bra. Det ordnar sig. :)

Sv: Jag hoppas jag får se Tiara och Alma i morgon, hoppas, hoppas hoppas!!

2010-03-01 @ 17:18:55
Blogg/hemsida: http://egoinasmamma.nu
Skrivet av: Anonym

Sv: just det! "Morbid" var ordet jag själv letade efter igår. Efteråt så pratade Egoina och jag om just detta med döden och hur hon kunde tänka när hon var liten också och jag saknade ordet "morbid". :D



Jag skall hälsa de bägge om jag får äran av att träffa de. Jag får nog veta om det går nu i kväll.

2010-03-01 @ 17:49:58
Skrivet av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: Hehe jaa precis :D

2010-03-01 @ 19:15:27
Blogg/hemsida: http://knoddenojag.blogg.se/
Skrivet av: Gun

Hoppas det gått bättre idag, men det kan ju ta ett tag att vända rätt dygnet.

2010-03-01 @ 20:11:15
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Tova

Haha, känner igen det där... glädjen över att han sover länge på dagen förbyts snart i panik, då man kommer på att natten antagligen blir jobbig istället ;)



Hm, ja jag undrar över det där med 6-veckorsfasen, trodde han hade den för typ en vecka sen. Men vi får avvakta och se, förmiddagen var ju sjukt jobbig medan kvällen varit helt underbar :) skumt det där

2010-03-01 @ 22:23:07
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0