Jobbat

Det blev mer jobb än beräknat idag, fick rycka in och städa en avdelning på ett äldreboende också, själv! Det kändes väldigt stort måste jag ju säga, andra dagen någonsin på jobbet. Och jag fick precis ett samtal om att jag ska städa samma avdelning imorgon också så idag blev det drygt 5,5 h jobb och imorgon ska det bli ca 3 timmar. Men imorgon börjar jag inte förens 8 så det är ganska lugnt och sedan har jag hela eftermiddagen att mysa hemma, precis som idag..
Men nu längtar jag lite efter att Tess ska somna så jag får vila ordentligt, det är tufft att gå upp klockan 5, även om jag somnade om och fick stressa iväg sedan. Så så fort hon somnat så ska jag krypa ner jag också och läsa och kanske sova lite. Koppla av ordentligt åtminstone.

Kan även tillägga att hur tråkigt det än låter så är det riktigt roligt att jobba som lokalvårdare. Tiden går riktigt snabbt (än så länge) och man har att göra hela tiden. Visst är det tidiga mornar, men det innebär ju bara att man får komma hem desto tidigare, jag går visserligen hemifrån innan Tess vaknat men jag har verkligen hela eftermiddagarna med henne.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0