Depression?

Jag har fortfarande inte ringt VC, får försöka se till att göra det i nästa vecka. Jag behöver komma i kontakt med någon terapeut eller psykolog eller liknande.
Vid Tess 3 månaderskontroll hade de ju ett litet frågeformulär för att kolla av så man inte drabbats av någon förlossningsdepression, och då var jag nästintill i himlen, inga problem alls. Men sedan dess har det tyvärr gått en bit utför och jag har börjat komma in lite i mina gamla banor och framför allt börjat ifrågasätt mig själv rätt så rejält.
Nämnde det på BVC senast och hon tyckte jag skulle kontakta VC så de kunde fixa en tid åt mig. Jag har alltid ifrågasatt mig själv och mitt värde rejält men nu har jag dessutom börat ifrågasätta mig som förälder, betydligt mer än vad som är nyttigt för både mig och Tess.
Jag har nog en hel del mer än bara mina känslor kring föräldrarollen att prata av mig, stor del av min skolgång är sådant som ältas fram och tillbaks i mitt huvud när jag kommer in i en dålig period, fram och tillbaks som en riktigt brant neråtspiral... Börjar jag må dåligt över något kommer allt gammalt upp till ytan ocksåoch då mår jag ännu sämre.

Bara så att det inte kommer massa skumma spekulationer, jag skäms inte för det men jag mår dåligt över det...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Johanna - mamma till Leia

låter inte kul alls.. hoppas du tar tag i det och ringer.

2010-07-02 @ 21:07:52
Blogg/hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/
Skrivet av: Gun

Vad jobbigt för dig. Se till att ringa, så du kan få stöd. Jag önskar att alla kunde få lika bra hjälp som jag har fått. Har blivit riktigt stark tack vare det.

Förresten, angående att du ifrågasätter dig själv som föreälder, det tror jag alla gör ibland. Det är ju ett överväldigande ansvar man plötsligt fått när man får barn, och det kan kännas svindlande ibland. Jag kan slå vad om att du är en jättebra mamma, och av vad jag kan se av det du skriver så verkar du väldigt mån om din lilla Tess.

Kram

2010-07-02 @ 21:34:43
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Vi2blir3.se - Malin

Nemmen de låter inte bra alls, hoppas du får proffesionell hjälp fort! Ju tidigare desto bättre!

2010-07-02 @ 22:46:27
Blogg/hemsida: http://vi2blir3.se
Skrivet av: HelloNicki

Hej sötnos! Vilken underbart mysig blogg! Jag vill bara säga att jag förstår dig även om jag inte har barn. Men jag lider mycket av "kronisk" ångest och det ligger i släkten. Får ofta panikångest och är depprimerad i perioder. Dock har jag lärt mig att leva med det även om det är jobbigt när man är inne i en deppig period. Det är bra om du söker hjälp över de problem du har och jag förstår vad du menar enligt kompisar och liknande. Lycka till med allt



SUPER kram enda från USA!

2010-07-03 @ 02:22:52
Blogg/hemsida: http://hellonicki.se
Skrivet av: Denise - Ännu en mammablogg

Angående veckansblogg inne hos mig!



Nu har det gått 2 dagar och jag har nu kommit underfund med att det är SKIT svårt att dela ut poäng för mig varje dag och speciellt till en 1a och en 2a, i alla kategorier. Har funderat lite och kommit fram till att jag tänker ändra lite på hurvida jag kommer dela ut poäng. Detta gör jag för min och finalisternas skull. Jag får lättare att dela ut poäng och finalisterna behöver inte bry sig om att det vart ute en dag och bloggat noll för det kan man ta igen en annan dag. Jag kommer INTE att dela ut poäng varje dag utan poängutdelningen sker när "veckan" är slut.



Så reglerna kommer se ut såhär:



Efter veckans slut så kommer jag dela ut 60p, 30p, 20p, 15p, 10p, 5p, 4p, 3p, 2p, 1p. Vad den ena finalisten får beror på hurvida den uppdaterat, varierat sina inlägg, fångat läsarens intresse och vad den skrivit om. Sen räknas dessa poäng ihop med rösterna och då kommer en vinnare att koras :) Den som får 60p är alltså den som presterat bäst i ALLA KATEGORIER och därefter så är det den som kommit 2a, 3a osv.



FÖRLÅT för att jag ändrar såhär när det redan är igång men jag tror att det kommer bli bäst för både mig och alla finalister. Jag kommer att följa era bloggar i prick en vecka till så att dessa dagar som redan gått inte går till spillo. Har ni några funderingar så är det bara att säga till! Kram!

2010-07-03 @ 10:02:27
Blogg/hemsida: http://knoddenojag.blogg.se/
Skrivet av: Jacqueline - Mamma till Carlos Ignacio

Hoppas det fixar sig och att du snart mår bättre! Det ska du också göra ska du se!

Kramar

2010-07-03 @ 16:30:54
Blogg/hemsida: http://jacquii.blogg.se/
Skrivet av: cajsa

Hoppas du mår bättre snart. Jag tycker du är en kanonfin mamma till Tess :) kramar

2010-07-03 @ 18:46:05
Blogg/hemsida: http://cajsing.blogspot.com
Skrivet av: Miiqa

Gumman, jag är verkligen ledsen att läsa att du inte mår bra. Du är så värd att må bra, du är en superfin tjej och jag är bergsäker på att du är en toppenmamma. Hoppas verkligen, verkligen att du kan få bra hjälp så att du inser det själv också.



Hör av dig om du vill/behöver prata. Finns här för dig, även om jag ibland dröjer lite med svaren.



Stor, stor kram till dig!

2010-07-03 @ 20:37:14
Blogg/hemsida: http://mariiqa.blogg.se/
Skrivet av: Michaela

Först vill jag säga att du har en väldigt fin blogg :)



Jag vet hur det är med gammalt, som skolan och så. jag har fram tills nu haft depressioner ständigt. Det jag behövde göra var att acceptera allt som hänt mig och låta det ligga bakom mig och se framåt.

Om du behöver någon att prata om, om sånt här så lyssnar jag, för jag förstår hur det är.

Hoppas du mår bättre snart :)


Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0