Man skulle vara en bläckfisk

Jösses säger jag bara, har precis gett Tess mat igen (hon somnade direkt efter). Den här gången blev det majs- och potatispuré men så fort hon fick första skeden började hon gråta hysteriskt, så jag fick fixa en flaska ersättning också. Uppenbarligen är det skeden hon har svårt för för inte ens ersättningen ville hon ha från skeden. Det hela slutade med att jag varvade, flaskan i ena handen och skeden i andra, lite ersättning på skeden och sedan några klunkar från flaskan, lite puré och några klunkar... Till slut hade hela smakportionen försvunnit ner i magen och de sista skedarna gapade hon stort efter så jag får nog fortsätta med den varianten ett tag, så hon vänjer sig vid att maten kan komma på en sked också
Nästa mål ska hon få lite banangröt, tänkte försöka följa måltidsförslaget vi fick från dietisten i torsdags

Morgon: Bröstmjölk/ersättning
Lunch: Smakprov av ex. puré och bröstmjölk/ersättning
Eftermiddag: Smakprov av gröt och bröstmjölk/ersättning
Middag/kväll: Bröstmjölk/ersättning

Känns som att det går åt rätt håll nu.
Jag frös förresten in mat åt henne förut, en vanlig isbricka som man gör isbitar i, kanonbra och alldeles lagom stora prov-portioner.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Johanna - mamma till Leia

va kul att du lagt upp ett schema över maten. Jag känner mig helt vilse inför det där och förstår inte alls hur jag ska gå tillväga :/

2010-04-26 @ 16:31:05
Blogg/hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/
Skrivet av: Linda

Vad ledsen jag blir att alla verkar säga olika..

Min kärring på bvc sa att jag inte skulle ge elias bröt förrän han var 6 månadr..

Hur kan det skilja så mycket???



Kram

2010-04-29 @ 11:13:51
Blogg/hemsida: http://lindahh.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0