Tidsresa

Om du fick möjligheten att åka tillbaks i tiden och leva om en enda dag i ditt liv. Skulle du ta den då? Och vilken dag skulle du vilja leva om?

Jag skulle garanterat ta den, jag skulle åka tillbaks till den 16 juni 2006, min studentdag, och göra det mesta heeeeelt annorlunda.
  • Jag skulle vakna tidigare på morgonen
  • Jag skulle äta en rejäl frukost
  • Jag skulle fixa mitt hår ordentligt och sminka mig snyggt och ordentligt
  • Jag skulle inte dricka så mycket champagne på tom mage
  • Jag skulle vara en av de som åkte bil till skolan från champagne-frukosten istället för att gå 20 minuter, halvfull med helt nya skor
  • Jag skulle inte behöva gå till skolsyster med levrat blod på utsidan av skon (skoskav på lilltån efter promenaden)
  • Jag skulle inte ha stora blåsor på trampdynorna som gjorde att jag inte kunde gå ordentligt på en vecka
  • Jag skulle inte se helt wasted ut på studentkortet
  • Jag skulle ge f*n i att spilla champagne på mitt linne
  • Jag skulle se till att dricka vatten under dagen, det var stekande sol och jag var redan vid 11 relativt full efter champagnefrukosten
  • Jag skulle sjunga, skratta och jubla minst lika mycket som alla andra i klassen
  • Jag skulle inte se ut som "hej kom och hjälp mig" på korten efteråt
  • Jag skulle inte bli bakis mitt på dagen så jag inte klarade av att gå på studentfesten på kvällen och umgås med min underbara klass en sista gång
Jag skäms nästan över bilderna på mig från studenten, speciellt när jag ser alla andras bilder. Jag ser hålögd ut, jag ser ut som att jag ahr en hög granris på huvudet, jag går nästan dubbelvikt eftersom jag hade så ont i fötterna. Jag är väldigt osminkad (enbart mascara och mian alkohol-mosiga kinder och ögon)... Kort och gott, studentdagen är den enda dagen i mitt liv som jag verkligen verkligen skulle vilja göra om och göra rätt, för det mesta i övrigt verkar ha blivit ganska rätt i slutändan för min del. (Kanske jag skulle fortsatt jobba på Jysk istället för att börja studera, men å andra sidan så är studenten mer av ett minne för livet än vad just den dagen jag började högskolan var...)


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Egoinas mamma

Jag kommer inte på någon konkret dag faktisk, men om jag skulle kunna göra om något i mitt liv så är det nog att jag hade velat ha förmågan att leva i nuet hela tiden. :)

2009-10-01 @ 17:06:00
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Skrivet av: Gun

Att göra om en dag vet jag inte, men återuppleva barnens födelse precis efter de fötts skulle vara härligt.

2009-10-01 @ 18:39:24
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Malin

där hade vi turen att vi tog fotografierna de första vi gjorde kl 8 på morgonen då man fortf var rätt så pigg o fräsch^^

2009-10-02 @ 18:25:18
Blogg/hemsida: http://obstinataragata.blogg.se/
Skrivet av: sara

Åh, nu blev jag nästan lite sugen på att se din studentbild ;)



Jag säger som Gun här ovan - jag skulle vilja uppleva barnens födelse igen - stunden precis efteråt. Lugnet, lyckan man kände då.

2009-10-02 @ 19:39:31
Blogg/hemsida: http://glitterogon.blogg.se/
Skrivet av: gullan

vad läste u på högskolan??

2009-10-04 @ 18:12:22

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0