Slutet närmar sig...

Nu börjar man kunna ana ett slut på renoveringen. Tänkte ta lite nya bilder imorgon eftermiddag så ni får se själva men kan ju säga så mycket som att vi förhoppningsvis hinner få upp tapeterna i sovrummet, vardagsrummet, hallen och köket i helgen. Då är det bara barnrummet och kontoret kvar att fixa sedan, och det kan vi ju faktiskt göra när vi flyttat in också.

Idag har jag förmålat de spacklade partierna i sovrummet så att tapeterna ska fästa ordentligt sedan. Och kontoret har spacklats en första runda.
Mamma och pappa har slipat väggarna i vardagsrummet och börjat lite på väggarna i hallen så imorgon ska det slipas igen (mamma har spacklat det som behövde spacklas igen nu ikväll) och sedan ska även de spackel-skarvarna förmålas...
Har slipat en del lister och spackalt dem också så det bara är att måla sedan. Känns så otroligt skönt att det äntligen börjar bli tapetserings-redo.

Imorgon förmiddag kommer syrran och ska måla sovrums- och kökstaket, och eventuellt kommer min andra syster med familj upp i helgen och hjälper till de med, familjeträff typ med andra ord.

Nä, nu ska jag upp och handla lite. Hörs sedan


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Johanna - 20 & gravid

jag tänker nog helt tvärtom. att h'n får bestämma själv senare i livet angående såna saker. jag har inte mått bättre på nåt sätt för att jag är döpt så det känns så dumt bara.. Men det är en fin tradition.

2009-10-22 @ 20:50:22
Blogg/hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0