BM-besök för v.28 avklarat

Härligt med en riktigt ruggig höstmorgon, eller vad säger ni? Oktober klampade in med besked här i alla fall. Vaknade vid 6 och var tvungen att kolla på klockan eftersom det verkade vara så mörkt bakom rullgardinen. Sedan somnade jag om och vaknade av väckarklockan vid halv 8 och det var lika mörkt fortfarande... Lite segt att ta sig ur sängen då men samtidigt mysigt att veta att man med ganska gott samvete får dra på sig någon av sina mysiga, stickade tröjor och vira en halsduk runt halsen innan man kliver utanför dörren.

Var hos barnmorskan vid 9. Blodtrycket låg precis som det gjorde på inskrivningen (110/75) och som vanligt inga problem med urinprovet heller.
Småpratade lite och sedan var det till att försöka hoppa upp på britsen för att lyssna lite på bebis hjärta och mäta magen igen. Ligger lite under normalkurvan nu med magmåttet, hade SF-mått26 idag.
Bebis verkade vara vaken också, hjärtljudet pendlade mellan 148 och 158 slag/minut och hon tyckte att det lät väldigt fint. ♥
Det roliga, tycker jag, är att de säger att de flesta bebisar har lite "scenskräck" och flyr undan dopplern, men inte vår älskling inte, h*n verkar nästan trycka sig mot den istället så inga problem att hitta hjärtljuden där inte...
Fick även se provresultaten från blodprovet för 3 veckor sedan, jag räknade med att de såg bra ut eftersom jag intehade hört något och det gjorde de. Hade samma glukosvärde som på inskrivningen (alltså sockervärdet, väldigt låg risk för att jag ska utveckla graviditetsdiabetes verkar det som) och mitt blodvärde såg kanon ut fortfarande (128 nu, hade 144 på inskrivningen).
Men vilken mäktig upplevelse det är att få höra sin lill* bebis hjärta slå när man ligger där på britsen, det går inte att beskriva den känslan... Undra om skrocket stämmer ang. hjärtslag vs. kön... I så fall är det en liten flicka vi väntar men vi får väl se vad som kikar ut sedan...

Hon hörde även att jag är förkyld (sitter till 99% på mina stämband nu) och jag sa att jag hoppas det är den milda versionen av svininfluensan, symptomen verkar stämma ganska väl, vilket hon höll med om. Både att symptomen stämde och att det vore skönt om det var det eftersom jag då är immun och även bebis blir immuniserad mot den i fortsättningen. Pratade även om ev. vaccination och jag sa att jag inte har några planer på att vaccinera mig, vilket hon inte tyckte lät så dumt heller. Vi var ganska överens om att det har varit alldeles för mycket skriverier om svininfluensan men att man självklart ska ha respekt för den och vara uppmärksam på ev. symptom man kan tänkas få...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Johanna - 20 & gravid

sv: en väldigt tjock tjock-tv också. det väger nåt såå.. hehe.

2009-10-01 @ 10:07:40
Blogg/hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/
Skrivet av: Catarina

Jag läste på någon informationssida i tidningen att vaccinet inte är testat på gravida. Så jag tror inte att jag ska vaccinera mig heller. Blir jag förkyld så blir det istället att ta det väldigt lugnt och äta vitaminer så det inte blir allvarligare än så...



Krya på dig.

2009-10-01 @ 10:27:19
Blogg/hemsida: http://ninna77.blogspot.com
Skrivet av: Johanna - 20 & gravid

sv: hehe jo. men det blir ingen ny tv förrän den här går sönder. den är ju en klassiker :D

2009-10-01 @ 10:37:22
Blogg/hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/
Skrivet av: Johanna - 20 & gravid

sv: nej, dom är inte storsäljare längre :P ahaa!

2009-10-01 @ 10:59:32
Blogg/hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/
Skrivet av: Liw

Grattis till bebis i magen, ser att ni har bf en dag före oss :)

2009-10-01 @ 11:18:06
Blogg/hemsida: http://preggomonster.blogg.se/
Skrivet av: Moa

Vår bebis är inte heller blyg. =) Så fort BM ska lyssna på hjärtat så börjar den sparka,.

Vad magarna kan vara olika oxå.. Vi är ju lika långt i graviditeten och jag har ett SF-mått på 29, precis på den övre kurvan.. =)

2009-10-01 @ 19:18:52
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Skrivet av: Erika

såg att vi har BF nästan samtidigt :-)

ja har en gosse i magen, å han har typiska "pojkhjärtljud"..så går man efter de så kanske de e en liten flicka du har :-)

2009-10-09 @ 22:35:55
Blogg/hemsida: http://trimi.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0