Hur gör ni med era lakan??

Alltså, när ni har tvättat dem, hur gör ni med dem då?
Tvättade igår och äntligen har jag "hamnat" i en tvättstuga med fungerande mangel igen... Ja, jag vet att jag är fruktansvärt omodern, det talade mangeln om för mig också när mina rena lakan fick mängder med damm på sig när jag skulle använda den.

Jag älskar manglade lakan. Stryka lakan är ju ett evighetsjobb och skrynkliga lakan är ohygieniskt och inte särskilt mysigt.
Tror jag var ganska ensam om att använda mangeln i tvättstugan i M-stad också, trots att vi var ca 40 lägenheter som delade på tvättstugan då. Det är ju så löjlit enkelt att mangla lakanen, och går så fruktansvärt snabbt egentligen. Dessutom tar de mindre plats i linneskåpet efteråt, är mjukare att krypa ner i när man bäddat rent med dem och som sagt, inte lika trivsamt för bakterier och kvalster.

Men som sagt, hur gör ni med era nytvättade lakan?


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Gun

Jag manglar ibland, om jag orkar och det är jätteskönt med de lakanen, men oftast struntar jag i det och hänger den sträckta på tork, så blir de ganska släta ändå.

2009-11-14 @ 22:57:14
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Elly

sv: så jäkla jobbigt de där med alla papper som ska skickas in!

Ja körkortet är ju inte direkt billigt idag, handledarkursen är ju så otroligt onödigt och de blåser en ju på pengar.

Tyvärr så måste man ju gå kursen, man har ju inge val :S

haha Nalle puh sa jag också, men jonzi ( min pojkvän) hatar nalle puh och hans gäng hah :P

Men jag har faktiskt börjat måla :D får lägga upp en bild nån dag på vad de blev :)

kram

2009-11-15 @ 13:17:57
Blogg/hemsida: http://gravidnu.blogg.se/
Skrivet av: Stina

Jag har inte tillgång till någon mangel och inte orkar jag stå och stryka heller. Som bäst blir det att jag och mannen står och drar i lakanen en stund.



Vad är det som skulle göra det ohygieniskt att lägga på lakan utan att mangla eller stryka?

2009-11-15 @ 19:46:16
Blogg/hemsida: http://fladdor.blogspot.comblogspot.com
Skrivet av: Fredrik

Vad jag gör i dem? Sover? Oftast iallafall ;)

2009-11-15 @ 19:47:43
Skrivet av: Stina

Vi har ingen tvättstuga som tillhör lägenheten utan alla lägenheter har egen tvättpelar med maskin och tumlare. Så det blir att tumla allt och sedan viker vi bara in det. Det får vara lite småskrynkligt för stå och stryka orka man u inte. Då kommer det resultera i att man inte orkar byta lakan lika ofta och det är ju ännu mer ohygieniskt :P

2009-11-16 @ 14:35:33
Blogg/hemsida: http://bebbelycka.blogspot.com

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0