BM-besök v.35

35 fullgångna veckor innebär besök hos barnmorskan och förhoppningsvis sista blodprovet för min del på ett tag...
Var där igår och pratade om förlossningen, amning osv. Det närmar sig med stormsteg och jag längtar verkligen för det är inget kul att må illa när man lägger sig för att sova.
SF-måttet var 31 denna gång, bebis sov sig igenom kollen (tror jag, absolut ingen aktivitet i magen alls som jag kände) och hjärtljuden låg på 149 slag/minut.
Mitt blodtryck hade sjunkit lite och låg på 105/70 nu, lite "udda" att få lägre blodtryck strax innan förlossningen men hellre det än högre...  Jag ligger dessutom på samma vikt nu som jag gjorde när jag blev gravid, så det känns väldigt skönt, även om jag inte direkt "tänkt" på vad jag ätit stundtals. Pizza, tacos och chips har varit ljuvligt hela graviditeten, och det mesta med riktigt mycket kebabsås har varit smaskens det med.

Bebis är inte fixerad ännu men ligger med huvudet nedåt, vilket känns väldigt skönt att veta. Nästa besök blir 2/12, hoppas tiden kan gå fort tills dess!


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Fröken Einstein med en smärre psykos

Åh, det är dags snart va? Gud vad spännande! Hoppas att förlossning och allt går bra!



Kram!

2009-11-20 @ 15:35:36
Blogg/hemsida: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0