Barnmorskan och föräldragruppen

Nu på morgonen var jag hos barnmorskan för mitt v.33-besök, och allt såg fint ut, som vanligt. Hon påpekade att alla mina prover följer "min nivå" och att allt ser bra ut, jämt för mig. Tog ju test på blodsocker förra gången och låg aningen lägre än tidigare men fortfarande långt ifrån riskzonen. Blodtrycket har legat stadigt på en bra nivå och var idag på 115/65.
Jag har verkligen känt att magen växt och idag var magmåttet 30, 28 senast så det ökar med ca 1 cm/vecka nu. Jag känner mig glad så länge det inte minskar, men det verkar väldigt otroligt. Bebis ligger mest troligt med huvudet nedåt (nästa besök ska hon känna efter ordentligt, men hon trodde att det var en rumpa som putade ut precis under mitt vänstra revben när hon kände på magen så hon misstänker att bebis ligger rätt).
Det var desto värre att lyckas hitta hjärtljuden idag, det var verkligen full rulle hela tiden och när hon hittade bra ljud vände bebis på sig så att hon tappade bort det igen, tror det tog ca 5 minuter denna gången innan hon var nöjd. Hela magen hoppade när hon försökte hitta bra vinkel så vi bara skrattade. Senaste 2 besöken har hjärtljudet legat på 150, men idag var de uppe på 160 istället, så jag känner ännu mer att det nog är en liten tjej. Oerhört nyfiken har jag blivit nu men snart får vi veta. 6 veckor och några dagar kvar nu, det är verkligen inte lång tid!!

Igår var vi på sista träffen med föräldragruppen, en från BVC var där och pratade lite och så pratades det amning. De nämnde lite om hur man ska sitta osv, och då fick jag en idé för barnrummet... Vi har sagt tidigare att vi vill ha en fåtölj i barnrummet men har inte riktigt vetat vad vi vill ha, och samtidigt har min syster erbjudit oss en fåtölj med inbyggd fotpall som de inte har plats för. Men jag har inte riktigt kopplat ihop den med barnrummet tidigare, men igår kom vi på att den skulle nog passa bra där inne, så kan Jimmy sitta där med fotpallen ute och bebis på bröstet också... Börjar byggas upp planer i huvudet nu... :P


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Johanna - 20 & gravid

vi har också hjärtljud runt 150+ så det ska bli spännande o se om det stämmer att det är en flicka då :P

2009-11-05 @ 11:51:46
Blogg/hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/
Skrivet av: My

Säljer en UL doppler, kolla länken. Hur mysigt som helst att lyssna på bebben :)! Lycka till.



Skrivet av: unique

Jag är oxå på jakt efter en bra amningsfåtölj. Det är mitt nya uppdrag =)

2009-11-09 @ 14:30:19
Blogg/hemsida: http://saratilling.devote.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0