Är det rimligt?

Läste här om Kenza som en bra månad tydligen tjänar 150.000 kr på sin blogg... Och vad skriver hon egentligen om? Jag fattar att många gillar hennes blogg, men jag fattar inte varför. Alltså, någon som har pengar och kroppen kan väl självklart skriva om det och det märkesplagget osv, men varför ska hon få ut nästan 90.000 på en månad för det? Tänk om jag hade så mycket/litet att skriva om och kunde dra in de mängderna läsare... (Lägg även märke till det som står i tidningen där.. "Jag är väldigt noggrann med att spara mer än jag gör av med. Jag kanske shoppar för 10 000 kronor i månaden, men lägger alltid undan mer än det"
Skulle nog inte ens shoppa för de summorna om jag hade råd, finns inte tillräckligt mycket att spendera det på, inte som är värt det... Men nog skulle vi unna oss lite i början iaf, typ större boende...
Eller Blondinbella... Jag gillar inga av alla dessa modebloggar.

Men ja, jag har kikat runt på framför allt Kenzas blogg ibland.. Detta inlägget retade upp mig rejält. Varför?! Jag vill också ha pengar så klart.. Istället för att leva på ca 10.000/månad (två pers)...
Nej, det finns bloggar med betydligt högre underhållningsvärde än alla modebloggar. Speciellt eftersom det inte finns någon modeblogg (vad jag vet) för feta med tunn plånbok. (Här snackar vi när man inte kan hitta några kläder på VeroModa, GinaTricot m.fl.)


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: marre

Jag håller helt med dig i detta inlägg!

Tjäna så otroligt på att skriva om egentligen en massa crap? Det finns absolut mycket bättre bloggar.

2009-05-19 @ 16:35:23
Blogg/hemsida: http://maaarre.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Nej, vi var väl tyvärr inte det. Jag är så dåligt insatt i preciallt så jag vet inte ens vad vi har att säga till om eller inte. Skulle behöva mig en riktig lektion i allt vad politik och liknande betyder.

2009-05-19 @ 16:52:38
Skrivet av: Egoinas mamma

Men trots allt är det de som har flest besökare och pengarna tjänar de på reklam och de som vill betala för sin reklam vill ha de bloggarna som har flest besökare...



Tror modebloggen fungerar lite som Se & Hör var förr. Det känns som att man får skvaller + att man kan drömma sig bort med fina kläder och lyxliv. Ett behov täcker de tydligen.. (Tyvärr)

2009-05-19 @ 19:33:10
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Skrivet av: marre

OK :)

Jag har vänner som vill att jag röstar för vänsterpartiet. Vad står de för? Vännerna säger att de står för ett mer jämlikt land mellan alla kön och religioner, är det så?

2009-05-19 @ 20:52:30
Blogg/hemsida: http://maaarre.blogg.se/
Skrivet av: marre

Jag ber jättemycket om urskt att jag kanske låter helt nollad när det gäller sånt här (för jag är helt nollad) men om jag står förjämställdhet, lägre avgifter och höjd a-kassa. Vilket parti står för det?

2009-05-19 @ 21:37:09
Blogg/hemsida: http://maaarre.blogg.se/
Skrivet av: Josephine

hej, allt bra idag ? :)

2009-05-20 @ 09:08:27
Blogg/hemsida: http://stjupid.blogg.se/
Skrivet av: Daniel

Det e ju du å jag som borde få de där pengarna!!

2009-05-20 @ 10:21:56
Blogg/hemsida: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Skrivet av: marre

Haha! Nu känner jag mig ännu mer nollad, det vart så många konstiga ord på en gång. "Ledamot" och "ungdomssektion" låter stort :)



Men jag får tacka så mycket att du svarat iallafall! :)

2009-05-20 @ 16:15:22
Blogg/hemsida: http://maaarre.blogg.se/
Skrivet av: Egoinas mamma

Blogga?

2009-05-21 @ 13:51:04
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0