Värsta oron?

Hmm, undra just vad jag oroade mig mest för när jag upptäckte att jag var gravid..
Nej, det var inte förlossningen, den ser jag faktiskt fram emot...
Det var inte ekonomin, trots att den är tung som fasen...
Inte heller eventuella bristningar (har jag redan innan) oc hängpattar. Nej, det jag var rädd för var att gå upp mycket i vikt och kanske få graviditetsdiabetes eller liknande. I genomsnitt säger man att man ska gå upp ca 12 kg under graviditeten, och alla klagar på att det är så svårt att bli av med sitt "babyfat". Själv har jag hittills gått ner 10 kg. Något som man också läser om att det inte är bra men när jag nämnde det för min barnmorska sa hon bara grattis. Jag hade ju en hel del extravikt innan, som inte varit så lätt att bli av med, nu rasar vikten istället trots ungefär samma matvanor nu.
Men fortsätter jag så här, eller håller mig stilla på den här vikten nu så är jag riktigt "smal" efter förlossningen också.
Bebisen med allt som hör till väger ju ca 7 kg så då har jag alltså gått ner nästan 20 kg sedan i april, inte helt fel kanske.. Och till midsommar ska jag vara smalare och lättare än jag varit sedan högstadiet...
Beach 2010, here I come!! ;)


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Egoinas mamma

Det är inte många som kan briljera med det!! Jag hade en väninna för en del år sen som upplevde samma sak som du. Hon gick upp lite efter förlossningen, men aldrig upp till samma vikt som innan. Kul va? ;D

2009-07-24 @ 12:24:18
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Skrivet av: syster yster

var glad!! Själv gick jag upp 20 resp 25 kg :-/

Men...Jag har gått ner 30kg sen Milla föddes :-)

2009-07-24 @ 19:58:20
Skrivet av: angelica

man förbänner ju fler kalorier/dygn när man är gravid, så om du äter lika mkt/lite nu som innan och rr på dig lika mktk/lite så går du automatiskt ner i vikt :) Det gjorde jag med under de frsta 20v av graviditeten. Sen koom värmen och min kropp samlade på sig en massa vätska som väger...Men jag antar att min kropp (ja förrutom magen) är lika stor/liten som innan jag blev gravid, om ja, inte smalare till och med. GRATTIS till dig iaf!! Låt inte vikten stiga dig över huvudet bara! Lycka till med allt! Kram

2009-07-28 @ 18:21:54
Blogg/hemsida: http://www.angelicas.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0