Världens äldsta förstföderska död

Jaha, vad är det jag har sagt?? Så fruktansvärt egoistiskt att försöka bli med barn när man passerat 65, tycker det är egoistiskt att aktivt försöka när man passerat 50 också men 65?!
Nu har världens, hittills, äldsta förstföderska dött, tvillingarna är 2,5 år gamla och när hon väntade dem pratade hon om att "alla ska få barn vid rätt tidpunkt" och "jag har aldrig känt mig piggare i mitt liv, min mor blev 103 år". Själv blev hon bara 69 år och lämnade efter sig två små pojkar.
Nu säger jag inte att detta inte hade hänt om hon varit 40 heller, eller 30.. Men oavsett så bevisar det väl att allt skitsnack de kör med, de som är så pass gamla och genomgår konstbefruktningar för att bli med barn trots att kroppen sagt ifrån redan (nu snackar jag alltså de som kommit i klimakteriet, ett naturligt klimakterie inte de som kommer i klimakteriet för tidigt osv), om att de känner sig så pigga osv är just det, SKITSNACK!!!!


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Egoinas mamma

Jag tycker också att det är fel när man är så gammal, men när det kommer till det att välja att få barn är det en egoistisk handling oavsett. Men tur att människan har vissa behov som vi aboslut vill tillfredställa annars hade vi inte förökat oss. Eller kanske vi skulle sluta med det? ;D

2009-07-15 @ 18:40:14
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0