Fråga till er..

Japp, nu har jag en fråga till er som läser min blogg. Så snälla, ta er någon minut och svara på detta: Vad anser du är en "ung" mamma. Hur gammal ska man "högst" vara när man får sitt första barn för att klassas som ung mamma i dina ögon?

Ska försöka hitta lite statistik och göra ett ordentligt inlägg om detta lite senare, inte idag men i veckan...
Ska se vad statistiken säger och vad ni säger, se om ni tänker som mig...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Randy

Jag har haft en liknande fråga på bloggen, fast då handlade om ifall unga mammor är bra mammor, kika gärna =) Vad är du rädd för innan & efter? För mig är man ung om man får barn innan 25, vad tycker du?

2009-07-06 @ 13:58:14
Blogg/hemsida: http://www.randys.se
Skrivet av: sara

ung mamma=max 23 år

2009-07-06 @ 15:40:34
Skrivet av: Nina

För att klassas som ung mamma så bör man, enligt mig, inte vara äldre än 20-21. Är man över 25 år så tycker jag definitivt inte att man är en ung mamma (vara sig man får sitt första, andra eller tredje barn). Man kanske har varit en ung mamma men man är det inte längre så att säga :) Jag skulle dock tippa att statistiken säger att man är ung mamma enda upp till 26-27 år.

2009-07-06 @ 20:24:54
Skrivet av: Sofia

För mig är man en ung mamma om man får barn innan man fyllt 22-23 år ungefär. Ska bli intressant att läsa om statisktiken senare i veckan. :)

2009-07-06 @ 22:54:30
Skrivet av: Sarah

Ung mamma är för mig en person som får sitt barn innan man fyllt 23 .

2009-07-06 @ 23:24:57
Blogg/hemsida: http://mammasarah.blogg.se/
Skrivet av: pom

man är gammal mamma när man får barn efter 30 eftersom man då utsätter barnen för extra risk.

Det har jag fått veta av folk som jobbar med klinisk genitik.



Att bli mamma före 20 är dock väl ungt.

2009-07-10 @ 16:21:31
Skrivet av: Anonym

jag är själv 15 år , vilket är väldigt ungt och min bebis är planerad att komma i maj !

2009-12-14 @ 20:08:28

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0