Sammanfattning av 2008

Är tydligen någon slags bloggtradition att sammanfatta det gångna året, så jag ska göra ett mycket tappert försök.

Januari: Firade mitt första nyår med Jimmy. Fick inte jobba så mycket så jag började studera fristående kurser på högskolan.
Februari: Fortfarande inget jobbande, men jag brydde mig inte. Jimmys lillebror Simon föddes, på alla hjärtans dag. Jimmy och hans familj bodde i en evakueringslägenhet undere en period, så vi hade den andra lägenheten för oss själva när jag var uppe, dammigt men trevligt. Vi sökte lägenhet i stora staden med några visningar. Den 29 bestämde jag mig för att jag hade tröttnat på att vänta, så jag friade till min älskling, som svarade ja.
Mars:  Lyckades med att kugga första spanskatentan. Fick slutligen min efterlängtade förlovningsring och bad chefen att ge mig lite jobb, dags att sätta full fart.
April: Kunde inte riktigt söka jobb eftersom jag inte visste vart jag skulle bo om två månader. Samboplanerna i fullgång och flera lägenhetsvisningar i Sthlm. Satt hemma och rullade tummarna. Min systerdotter fyllde två år och vi bara väntade på att nr. 2 skulle ploppa ut.
Maj: Ut kommer systerdotter nr. 2, samt även Jimmys kusin Leo. Full fart i bebistryckeriet just nu. Jimmy får veta att han inte får ha kvar sitt jobb efter sommaren. Jag säger upp min lilla etta.
Juni: Min första midsommar utan mina föräldrar firas i Finnhamn i Sthlms skärgård. Vi fick åka ångbåt dit, riktigt mysigt och vilken tur vi hade med vädret. Somnade snabbt när vi kom tillbaks till fastlandet, och Jimmy var full. Sommarjobbar för fullt, både i Mariestad och i Skövde några gånger.
Juli: Vi börjar på allvar fundera på om Jimmy kanske ska söka utbildning här nere istället, Jimmys jobb gör sig av med fler och fler så möjligheterna till att få stanna blir minimaliska. Jag har några väldigt intensiva veckor med mer än heltid på jobbet, inser att jag måste leta efter något annat.
Augusti: Hittar ett jobb, och slutar lika snabbt, riktigt dålig organisation. Jimmy kommer in på utbildningen här och vi gör en snabb lägenhetssökning, jag har en månad på mig innan min gamla lägenhet ska vara tom. Hittar en fin tvåa med bra läge, något hög hyra men vad fasen. Flyttar in den 25e och är då officiellt sambos.
September: En bra månad på många sätt. Åker en runda till IKEA med syster för att införskaffa massor av möbler till vår första lägenhet som sambos, blir en dyr resa som känns i plånboken fortfarande.
Oktober: Livet flyter på, får ströjobba lite här och var. Svärmor börjar prata om att komma och hälsa på, vore trevligt. Men verkar dröja
November: Jag blir helt plötsligt 21 år, två dagar innan blir jag anställd på JMK och säger upp mig på Jysk. Svärmor pratar vidare om att dyka upp men blir aldrig av. Pengarna vägrar dyka upp och livet börjar bli väldigt fattigt och segt. Börjar spela Second Life.
December: Jobbar vidare, lite grann. Letar jobb med ljus och lykta fortfarande, säljer bilen och pengarna vägrar fortfarande. Lite dyker upp och går direkt till julklappskassan. Julafton avnjuts med mor, far, systrar med respektive, sambon och syskonbarnen hos mina föräldrar. Full fart tills vi alla somnar i soffan under Kalle Anka. Nyår blev i Stockholm med svär-familjerna. Trevligt det också, fyrverkerierna i Stockholm är fantastiska...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Anonym

"Alla" somnade inte i soffan till Kalle Anka, har bestämt för mig att det enbart var tibroborna som inte lyckades hålla sig vakna....





Och, minimaliska, vad är det för ord???? Trodde det hette minimala :D

2009-01-15 @ 20:23:53
Skrivet av: Philippa

En viss älmhultare gjorde det också...

och jag får hitta på mina egna ord bäst jag vill, bara de låter bra...

2009-01-16 @ 19:08:34
Skrivet av: syster

Hmmm..... hur kan DU veta vilka som sov förresten.... Du var ju den första som somnade (och sista som vaknade också btw). Jag är iaf oskyldig till att ha sovit, hade däremot ganska kul med att kittla de som faktiskt sov

2009-01-16 @ 20:32:46
Skrivet av: syster

Hur kan DU veta vilka som sov förresten? Du var ju den första att somna (och sista att vakna). Jag är iaf helt oskyldig till att ha sovit, däremot roade jag mig med att kittla de som sov haha

2009-01-16 @ 20:35:31
Skrivet av: Philippa

ojoj, stackars mig...

2009-01-18 @ 15:11:18

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0