Ytterligare 3 julklassiker

Ok, här är ytterligare tre låtar som är ett MÅSTE till julen för mig.

Ok, de har skumma uttal på fläsk och glitter men nog är det en riktig klassiker?! Och videon gör att jag längtar efter massa julmat nu...

 

 

Ytterligare en riktig svensk klassiker, visst är det massor av julstämning i denna. Och à capella dessutom... Bra röster, underbar låt men vad hände egentligen?? Stylingen är riktigt katastrofal (eller så är det helt enkelt bara så att det är 80-tal, kan vara ;) låten är ju lika gammal som mig så ) och videon ger mig ingen julkänsla alls. Men det är ju inte riktigt en låt man ska se videon till, det är en riktig radiolåt, rösterna är det ju verkligen inget fel på. Och vilken jäkla glugg Strömstedt hade där...

 

 

Det här är en låt och video med mängder av julkänsla. Tänk vilken klassiker den har blivit, och så många olika versioner den gjorts i... Men texten är ju tragisk egentligen, tänk att en låt om svikna löften kan få mig i sådan julstämning...



Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0