Vill inte mer

Nu är jag trött på att vakna 2-3 gånger/natt och känna mig klarvaken. Jag ÄR inte klarvaken men att somna omm tar mig mer än 30 minuter varje gång. Det är allt annat än roligt och jag känner mig totalt urblåst och fruktansvärt seg redan vid 12-1 på dan' när jag vaknar såhär.
Jag vet att framtiden kommer erbjuda många sömnlösa nätter men det känns som att det då finns en vettig anledning, att man kanske inte är klarvaken när ma vaknar av bebis utan att man faktikst slumrar till ganska snabbt igen. Om inte annat tror jag stenhårt på att den vakna tiden på natten, tillsammans med bebis, är tusen gånger mysigare än den vakna tiden på natten nu när man vaknar, går på toa och sedan går tillbaks till sängen och försöker, förgäves, somna om bredvid sambon som sover som en stock. När han dessutom andas riktigt tungt eller småsnarkar kan jag bli galen, jag vill också få sova så!!

Hade jag inte vaknat varje natt på det här sättet så hade jag gladeligen kunnat vara gravid i en månad till utan att klaga just nu men som det är nu så är varje extra natt en plåga, dagarna är helt ok men nätterna... Som värst har jag bara ca 16-17 dagar kvar som gravid nu, tack och lov...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Nina

Åh, förstår att det känns tungt! Men snart så! Det som är bra i fall man ammar är att man blir så sjukt trött när man ammar på nätterna så då är det iaf inga svårigheter att somna om. Sköt om er!

2009-12-26 @ 09:55:39
Skrivet av: Filippa - blivande mamma

Mest att jag vill göra saker och det finns inte så mycket att göra känns det som! Är trött på att ligga i soffan hela dagarna, men man orkar inte så mycket. Hade varit så mycket mysigare att haft bebis hos sig :) Men det kommer snart, är ju bara en tidsfråga. Jag har trott den 28 ett bra tag, men just nu känns det som att det kommer gå över till 2010, visst det är ju bra för vår pojke så man får väl tänka positivt :)

Har du blivit erbjuden hinnsvepning?

2009-12-26 @ 12:26:56
Blogg/hemsida: http://fillies.blogg.se/
Skrivet av: Stina

Även om man är jävligt trött på nätterna med bebis så är det ju ändå en mysfaktor (även om man hellre än något annat bara vill soooova). Dessutom kan ju pappan hjälpa till nattetid också. (Inte med amning men om bebis får flaska, blöjbten osv. Man är ine längre ensam som man är om sin sömnlöshet när man är gravid.)



Lycka till med allt nu!



Kram!

2009-12-27 @ 11:44:45
Blogg/hemsida: http://bebbelycka.blogspot.com

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0