Sovit sittandes

Japp, i natt var jag tvungen att halvsitta i sängen för att kunna sova. Så fort jag försökte ligga ner normalt så blev jag illamående (känns som att strupen täpps till/snörs åt), så jag fick hämta några kuddar från soffan och palla upp bakom huvudet så jag kunde få en hyfsat vettig sovställning ändå. Sedan sov jag faktiskt riktigt bra större delen av natten.
Ska bli skönt att slippa illamåendet när man vänder på sig, och att kanske kunna ligga halvt på mage och sova igen. Men nog känns det som att bebis anstränger sig mer för att ta sig UPPÅT i magen på mig, in under revbenen, än neråt, mot utgången...
Misstänker att det blir till att gå på det inbokade besöket hos barnmorskan på tisdag förmiddag, och om bebis inte har kommit ut tills dess så kan h*n ju lika gärna vänta med att påbörja färden ut i "friheten" tills vi har hunnit äta lite gott, öppna eventuella julklappar och titta på Grevinnan och Betjänten på nyårsafton. Visst skulle det vara häftigt om bebis blev först födda svensk 2010? ;) Nyårsnatten skulle jag inte ha något emot att spendera på förlossningen.

Har funderat lite på hur de gör om ett barn föds 23.59 den 31 december, nog borde de kunna var lite snälla och avrunda uppåt, för ärligt talat, hur kul kan det vara att verkligen födas sist på året, sekunder ifrån att istället vara först...

Idag snöar det inte längre, så idag ska jag åka in till stan och shoppa lite julklappar igen så att det är avklarat ifall bebis får en väldans fart nu. 5 dagar över tiden nu, får se hur många fler det blir.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Anonym

man får välja då om barnet ska ha födelsedag 1 januari eller sista december eftersom det är så nära varandra :)

2009-12-27 @ 13:55:42
Skrivet av: 18åriga Fru Sofia - i väntan på bebis

Oj, jag ser inte fram emot att bli höggravid, haha. ^^

2009-12-27 @ 14:02:53
Blogg/hemsida: http://frusofia.blogg.se/
Skrivet av: Filippa - blivande mamma

Jo men jag är trött på att bara ligga och vila!! hehe.. vill hellre ha bebis i famnen! Detta är den värsta väntan jag varit med om! Men men, han kommer ju när det är dags. får se om jag gör en hinnsvepning i morgon eller om jag hoppar.

2009-12-27 @ 14:10:21
Blogg/hemsida: http://fillies.blogg.se/
Skrivet av: 18åriga Fru Sofia - i väntan på bebis

ja nalle puh är så sött, och könsneutralt dessutom =)



Vi tittade på skötbäddar på babyland och sånt också, men dom kostade 400 kr (då var det med typ mumin, pingu osv mönster) och det känns så onödigt dyrt :O1

2009-12-27 @ 15:55:45
Blogg/hemsida: http://frusofia.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0