Julklassiker

Ok, måste dela med mig av en till riktig julklassiker för mig

 

Nu är det några år sedan, tror det var redan 2003 som jag och mamma var på Peter Jöbacks julkonsert i Skövde, min födelsedagspresent det året, och så fantastiskt det var. När det gäller att göra en "intim" konsert så är Peter Jöback kung, åtminstone för mig. Alla hans personliga små julanekdoter förhöjde stämningen ännu mer och man fick sig många härliga skratt. Det här är en av de underbara låtarna på julskivan, tycker att nästan alla är grymt bra jullåtar men den här tillsammans med Snön Föll är nog de som sitter mest inpräntade i mitt huvud. Och såklart hans version av Ave Maria. Njut nu för bövelen, det är snart jul!!

Fick faktiskt biljetter till en av hans konserter när jag fyllde 20 också, då fick jag och älsklingen åka upp till Örebro och gå på konsert, dock inte julkonsert, men grymt bra platser hade vi, första raden, i mitten, på balkongen. Och Peters små berättelser om sin uppväxt förhöjde verkligen stämningen även där...



Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Syster Yster

Usch! Har hans julskiva hemma, köpte den och hoppades att set skulle vara något bra, men blev grymt besviken...

2009-12-09 @ 13:51:13
Skrivet av: Gun

Jag tycker mycket om Peter Jöback. Han har en fantastisk röst.

2009-12-09 @ 13:57:14
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0