Förberedelser

Nu vet vi ju inte när bebis tänker kika ut till oss här, men h*n skulle kunna komma idag lika väl som om ytterligare 39 dagar. Men det känns ganska skönt att försöka förbereda sig ändå, ha det mesta klart innan det sätter igång så man inte behöver springa runt och försöka få med sig allt när det väl börjar hända saker.
Så, väskan med kläder till bebis är färdigpackad. Den innehåller två olika mössor, fleeceoverallen, två olika bodies (en i strl. 50 och en i strl. 56), två par byxor, en pyjamas, två par strumpor och ett par lite tjockare sockar samt lite blöjor. Självklart har jag packat ner det i min fina Nalle Puh-väska ;)

Väskan till mig är dock lite värre, men jag har åtminstone börjat lite. Just nu ligger mian bästa mjukisbyxor nerpackade, likaså en amningsbehå, några amningsinlägg, sköna trosor, ett paket rejäla bindor, ett par pyjamasbyxor och ett linne som brukar få fungera som pyjamastop. Dessutom ligger batteriet till kameran i laddaren och min iPod är laddad (fullproppad med riktigt bra musik och batteriet ska räcka ett bra tag).
Det kommer däremot bli svårt att packa klart den väskan i förväg känner jag, jag använder ju faktiskt schampot osv rätt så ofta så det får bli till att göra upp en lista på vad som ska packas ned i sista minuten och sätta på kylskåpet, så att Jimmy får packa klart när det väl är dags.
Ska dessutom införskaffa lite dextrosol, några festis och lite annat smått och gott att ha med i väskan. Dessutom ska jag se till att lägga ned ett ombyte åt Jimmy också, man vet ju aldrig om han skulle behöva byta om han med, kanske är en bra idé att ha med lite åt honom i alla fall.

Det enda som är kvar att skaffa innan bebis får komma är babyskyddet, ska få tummen ur och gå upp till Familjecentralen någon dag för att hyra ett där, i värsta fall kan man ju hyra inne på KSS också, om bebis nu skulle få för sig att komma tidigare.


I övrigt är babykorgen färdigbäddad här hemma, den står bredvid min säng och bara väntar på att bebis ska sova i den. Ska se till att ta kort på den någon dag snart också. Vagnen är nästan bäddad den med, bara örngottet till kudden som behövde tvättas. Och så funderar jag på om vi behöver ha täcke i vagnen eller inte...
Att ställa i ordning i barnrummet kommer väl dröja lite, sängen har vi ju inte hemma ännu, bokhylla ska införskaffas, skötbordet har vi inte heller fått hem ännu och inte heller fåtöljen. Så just nu står det bara en bunt kartonger med gosedjur osv till bebis där inne. Och så har vi förpassat vagnen, babysittern och babygymmen dit in också. Måste försöka ta tag i att ställa i ordning lite där någon dag ändå, av det som finns.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: 18åriga Fru Sofia - i väntan på bebis

jag längtar tills vi börjar ställa iordning bebisrummet.. :) Så mysigt.

2009-12-04 @ 21:34:30
Blogg/hemsida: http://frusofia.blogg.se/
Skrivet av: Linda

ÅHHH MYS!

Snart kommer eran lilla, :)



Vad har ni valt för vagn`?

2009-12-04 @ 23:08:01
Blogg/hemsida: http://lindahh.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0