BF+3

Det är faktiskt lite läskigt att det skulle kunna hända vilken dag som helst nu och för varje dag som det inte händer så kommer vi närmre den tidpunkt då det faktiskt gör det... Och för varje dag kommer fler "vad gör du hemma?", "har h*n inte kommit ännu?" och "är du nervös?"
Faktum är att jag inte är ett dugg nervös, jag kanske inte har tillräckligt mycket vett i skallen för att vara nervös men jag vet ju samtidigt att det inte finns någon anledning att vara nervös, för ut ska h*n ju på ett eller annat sätt, som en gammal kollega från Jysk sa till mig för några veckor sedan: "jag lovar, än så länge finns det inget barn som blivit kvar där inne"

Oavsett vad jag känner just då så är det inte mycket att göra nu förutom att bara ta emot det som väntar, alltså smärta och säkerligen en hel drös tårar, men samtidigt ett litet mirakel.
Jag tror att det är en ganska så stor bebis, framför allt eftersom både jag och sambon var ganska långa vid födseln (samma med mina systrar och mina syskonbarn) och jag vägde en bit över 4200 gram så om bebis inte väger minst 3700 blir jag faktiskt fövånad.

Nej, jag är faktiskt inte nervös, mest otålig och så längtar jag efter vår bebis. Och smärtan som hör till en förlossning är något som jag faktiskt ser fram emot och jag tror, precis som många säger, att det är oerhört mäktigt, att låta kroppen sköta sitt och bara hänga med, att känna vilken enorm kraft kroppen kan uppbåda.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: studentmorsan

Åååh så spännande! När som helst! Det låter iaf tryggt att du förlikat dig med smärtan - jag har långt dit!



Tänkte även påpeka att din bäbisberäknare i vänsterspalten inte verkar ha börjat räkna baklänges igen, nu står det att bäbisen ska komma om tre dagar (eller så är den synsk och vet! ;) )

2009-12-25 @ 14:27:14
Blogg/hemsida: http://studentmorsan.wordpress.com
Skrivet av: Linda

Hehe jaa.. Nu är han äntligen här efter alla omständigheter.

Nu inväntar vi eran lilla knodd... Hoppas allt går bra =)



2009-12-25 @ 16:02:34
Blogg/hemsida: http://lindahh.blogg.se/
Skrivet av: Gun

Vad skönt att du inte är nervös, då är chansen stor att det blir en positiv upplevelse. Vad spännande!:D

2009-12-25 @ 16:09:24
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Em

Jag tänkte väldigt likt som du gör nu och förlossningen är det största jag har varit med om i hela mitt liv. Det fascinerar mig fortfarande, tjugo år senare. Jag skulle gärna upplevd det flera gånger. Urkvinnan i en tar över, man låter naturen ha sin gång helt enkelt. Underbart! Lycka till!

2009-12-25 @ 16:15:08
Blogg/hemsida: http://egoinasmamma.nu
Skrivet av: Filippa - blivande mamma

Är heller inte nervös i nu!

Kan vara skönt att bara ta det lugnt i bland med :)

2009-12-25 @ 16:28:54
Blogg/hemsida: http://fillies.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0