Visningen

Så har vi varit och tittat på lägenheten i huset bredvid. Spontana reaktionen är att vi INTE vill bo där.
Däremot fick vi samtidigt kika på en ledig trea i huset vi bor i, en trea som jag har drömt ljuva drömmar om innan men som i dagsläget är lite för dyr för oss. Och nu kommer jag drömma ännu mer ljuva drömmar om den lägenheten...
Den är stor, den är ljus och mycket enklare att göra enklare ommålning i än den andra. Dessutom är den väldigt fräsch i jämförelse.
Så, allt jag behöver nu är ett jobb (några timmar i månaden bara så är hyresproblemet löst) och några liter målarfärg och en pensel/roller. Och det är egentligen bara ett av sovrummen och ena hallen som behöver målas om helt (vill inte ha smuts-lila väggar), sedan behöver väl vardagsrummet fräschas upp med lite ny vit färg på sina platser.

Så, jag hoppas på att kunna få lite extrajobb på mitt gamla jobb snart, pratade med chefen som skulle skriva upp mig på inringningslistan igen, så några timmar borde jag väl kunna få i månaden tycker jag nu. Sedan har jag skickat ansökningar till Rusta, SDR, TAB, H&M, Hemtex och en del andra, jag vill bara ha några timmar av jobb varje månad så är jag nöjd, får jag mer är det en underbar bonus men några enstaka timmar så har vi råd med den extra tusenlappen i hyra och kan flytta upp en trappa.
Drömma går ju i alla fall...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: X

Lycka till med jobb och lägenhet =)



Sv: Hehe saken är den att jag inte kan knuffas bakåt. Jag har nämligen utgått ifrån senaste gången jag hade sex... Däremot kan det hända att jag knuffas framåt och har gått miste om ännu fler veckor :O Men då vet jag också med större säkerhet vem som är pappan =)

2009-08-17 @ 13:39:22
Blogg/hemsida: http://egologi.blogg.se/
Skrivet av: Egoinas mamma

Jag hoppas verkligen att ni fixar det hela, det är så viktigt att man trivs där man bor också!!

2009-08-17 @ 16:41:22
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Skrivet av: Malin

kämpa på (y) varför vill ni inte bo i lägenheten i huset brevid?

2009-08-17 @ 17:35:23
Blogg/hemsida: http://obstinataragata.blogg.se/
Skrivet av: viveca

allså, söka butiksjobb på internet kommer ge noll. du kommer aldrig få jobb så utan erfarenhet plus magen. no no. sök typ releasy lr nått sånt telefonjobb. du vet, addici.

2009-08-17 @ 22:49:36

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0