Varje person är ett mirakel

Detta är något som jag har tänkt på länge. För visst är det så, alla är vi små och stora mirakel.

I varje utlösning en kille får finns det tillräckligt många spermier för en ny världsbefolkning. Och just DU är den av desa MILJARDER spermier som lyckades ta sig fram och in i ägget. Hur stor är sannolikheten egentligen?
Att just den utlösningen som du var med i skulle resultera i ett befruktat ägg.
Tänk sedan på vilken fantastisk process det är när ägget och spermien förenas och när utvecklingen av embryot börjar. Om något går fel just de dagarna skulle du vara någon annan, eller inte alls. Att embryot sedan fortsätter att utvecklas till ett foster med alla kroppsdelar på rätt plats, alla skelettdelar, alla nervtrådar osv. Tänk bara på hur fantastiskt det är egentligen.
Man räknar på att ca 1-2% av alla graviditeter "går fel". Alltså att en arm inte utvecklas, att hjärnan inte utvecklas som den ska m.m. Alltså 98-99% blir precis som de ska, att det är en så naturlig del av allt att kroppen faktiskt utvecklas där i mammans mage.
De 40 veckor en graviditet varar är fantastiska. Så mycket ska hända, så mycket ska gå rätt och att det gör det i de allra flesta fallen är helt makalöst.
Hur kan någon då komma och säga att inte varje människa är fantastisk???

Och ni som har föräldrar som kanske har sagt någon gång att de önskar att de aldrig träffat din mamma/pappa. De ljuger... För hade inte din pappa varit din pappa så hade inte du funnits.
Hade inte mina föräldrar råkat vara på samma dansställe den där gången för så många år sedan hade varken jag eller mina systrar funnits.
Hade inte sambons föräldrar träffats på den där bion för så många år sedan så hade inte han funnits. Och hade inte han funnits hade inte vårt barn funnits heller. Tänk så många små stunder, som många gånger verkar oväsentliga, som har lett fram till hur det är idag, att du och jag finns.
Hade inte min sambo svarat när jag frågade om det fanns någon snygg och trevlig kille som ville snacka på chatten så hade jag inte varit där jag är idag. Han hade inte ens tänkt svara först, för att tjejer som frågar så brukar få så många svar, men något i det jag skrev fick honom ändå att svara. Hade inte både han och jag varit i det chattrummet just då så hade vi aldrig träffats. Och då hade jag inte suttit här och fascinerats av hur underbart det är att vara gravid med hans barn...

Och de gånger något går fel är så otroligt viktiga de också. Om varje barn som föds vore helt perfekt, inga sjukdomar, inga missbildningar osv. Hur mycket skulle vi då uppskatta de som föds friska? Utan defekter vore inte allt annat så fantastiskt. Det gör att vi alla, oavsett färg, kön, läggning, handikapp osv är mirakel.

Ingenting kan finnas utan en motsats. Inget liv utan död, inget ljus utan mörker, ingen glädje utan sorg...
Om alla vore perfekta så skulle ingen vara perfekt.

---------------------------------------------------------

Ja, jag ligger i sängen med laptopen och tittar på när min mage hoppar till. Jag är så glad, så lycklig och så fascinerad av att vårt lill* mirakel lever och växer. Att vårt lill* mirakel verkligen finns. Så många tankar far igenom mitt huvud nu och alla är lika fantastiska.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: FotobyDenise [O R D & F O T O]

Fin blogg du har:D

2009-08-11 @ 15:46:25
Blogg/hemsida: http://fotobydenise.blogg.se/
Skrivet av: Egoinas mamma

Man får så många fina tankar när man är gravid!! :)

2009-08-11 @ 17:15:08
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Skrivet av: Filippa - blivande mamma

Jättebillig på CDON.se.. och förra veckan var det gratis frakt med! Har faktiskt inte läst Nora Roberts böcker, men har några hemma som jag lånat av en kompis! Får väl börja åp dom med!



Ja, Gossip med! 90210 har jag faktiskt inte sett dom nya. är dom bra?

2009-08-11 @ 19:11:31
Blogg/hemsida: http://fillies.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0