Svar på kommentar

Viveca skrev kommentar ang jobbsökningen: allså, söka butiksjobb på internet kommer ge noll. du kommer aldrig få jobb så utan erfarenhet plus magen. no no. sök typ releasy lr nått sånt telefonjobb. du vet, addici.
 
Nu är det ju så att jag har erfarenhet som butikssäljare då jag jobbat till och från i butik sedan i slutet av 2006 (timanställd, inringning o.dyl) och jag har redan fått nobben från just Releasy både via Manpower och direkt från dem själva.
Jag är för tillfället inskriven i Arbetsförmedlingens jobbgaranti för ungdomar och satsar på att försöka få en praktikplats vi det som i sin tur leder vidare till inringning eller lite timmar. Men som sagt, jag har erfarenheten, både av försäljning, varumottagning, kassa och en hel del mer..

-------------------------------------------------------------

Det är konstigt att du Viveca vet så oerhört mycket och ändå måste vara så anonym för att attackera någon.
Du känner inte mig, du vet ingenting om mig mer än det jag väljer att skriva här. Och det är synd att du inte har varit i en trevlig Jysk-butik för det finns mängder av dem runt om i landet.

-------------------------------------------------------------

Tillägger att jag inte tar åt mig av en persons kommentarer, speciellt inte någon som inte ger mer än ett namn, inget sätt att kontakta eller liknande. Jag vet inte om det är PMS eller något allvarligare problem som ligger bakom men jag är väldigt stolt över att ha arbetat på Jysk (och att jag får förtroendet att fortfarande hjälpa till vid behov). Det är ett väldigt varierat jobb med alla möjliga arbetsuppgifter som ingår i ett butiksjobb. Jag har fått erfarenheter och hamnat i situationer som jag hade haft svårt att få någon annanstans. Att som helt oerfaren 18-åring få chansen till ett sådant jobb är väldigt trevligt och något jag hoppas andra också får. Och jag tror fullt och fast på att det har gett mig erfarenheter som ger mig stora fördelar i mitt jobbsökande inom samma sektor, alltså detaljhandel.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Filippa - blivande mamma

Inget jobb? Vad har du gjort innan? kram

2009-08-18 @ 11:15:52
Blogg/hemsida: http://fillies.blogg.se/
Skrivet av: Viveca

jag räknar inte Jysk till en normal butik, jag har aldrig vart i en Jysk-butik där jag blivit bra behandlad eller personalen inte sett utvecklingsstörd ut.



Skämt åsido du kanske ska sluta fågelskåda efter både barnastork eller jyskstork, men det är klart det är ett madrassjobb som lär passa dig vad gäller dina intressen, ekonomi och livssituation.



Men självklart förstår jag dig, någon måste ju jobba där!

2009-08-18 @ 14:56:49
Skrivet av: Egoinas mamma

I all världen vad sorts människa är denna Viveca? Så tragiskt! Antingen är det pms eller allvarligare störningar!



Jag hejar på dig i varje fall! :)

2009-08-18 @ 19:36:15
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Skrivet av: Gun

Herregud vilken tragisk människa! Skit i henne!

2009-08-18 @ 20:03:26
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Filippa - blivande mamma

Usch vad tråkigt med sådana kommentarer!! Bara avundsjuk! Inte lätt i dessa tider gäller att vara på och komma i rätt ögonblick! Har haft tur med mitt jobb, börja som praktikant via skolan och sen har jag jobbat mig upp.

Du får börja jobba på Jysk i Ystad, vi har tyvärr jättetråkig personal i den butiken! Min mobror har också jobbat där så vet ju att det är en bra butik :)

2009-08-18 @ 20:15:20
Blogg/hemsida: http://fillies.blogg.se/
Skrivet av: Gun

Sv: Jag förstår att du blir upprörd. Man skulle vilja skaka om en sån människa som måste trycka ner andra för att hävda sig själv.

2009-08-18 @ 20:52:51
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Filippa - blivande mamma

Sant sant :)



Ja, men det gör du rätt i! Man brukar alltid kunna få något jobb då!



Perfekt med rabatt på Ikea och Jysk! Jag får nöja mig med Lindex :)

2009-08-18 @ 20:57:31
Blogg/hemsida: http://fillies.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0