Lägenhetsvisning

Så, nu har man slutligen fått tag på hyresvärden och bestämt tid för visning av lägenheten i huset bredvid. Måndag klockan 10 ska vi ta oss en titt och se om vi inte kan komma överens med dem ang. tapeterna på något sätt för så som det ser ut vill jag inte ha det.
De får gärna dra av lite på hyran den/de första månaderna som ersättning för materialkostnad så kan jag och kanske mamma försöka fixa till det så man står ut med att bo där de närmsta åren.
Hade det bara gällt en kortare tid så hade jag nog kunnat stå ut men så som det ser ut är det typ omöjligt att faktiskt inreda på ett snyggt sätt. Ena väggen kan man ju inte täcka med några tavlor eller möbler alls utan att det ser skumt ut, andra är ara gräslig ;) ena sovrummet är helsvart tapet i (kan vara snyggt men får rummet att se väldigt litet ut) och det andra är väldigt skumt tapetserat/målat. Så om jag får min vilja igenom är det alltså 10 väggar som ska tapetseras om innan jag kan tänka mig att flytta in.
Har redan börjat planera hur jag vill inreda utan att ens ha sett lägenheten ordentligt, men det är så skadad jag är antar jag. Allt måste stämma i mitt huvud innan jag kan vara riktigt nöjd men som jag uppfattat planlösningen så ska det gå ganska bra.

Låter kanske skumt att vilja flytta till en större lägenhet när man har lite småskral ekonomi, men vår budget för hösten/våren klarar en hyreshöjning på ynkliga 300 kr ganska bra. Och ett extra rum när man ska få tillökning är ju inte helt fel...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0