Himmel eller helvete?

Egoinas mamma skrev ett inlägg idag som fick mig att börja fundera över människans konstiga beteende.

Jag är inte religiös och försöker inte hacka på någon som är heller. Men varför begtraver vi våra döda 2 meter under jord? Är inte tanken att de ska komma till Gud? Och senast jag kollade satt väl Gud uppe i Himlen och tittade ner på oss. Så varför placera våra döda närmare Djävulen och Helvetet än Gud och Himlen?
Är det ett sätt att retas med Djävulen? Räcka ut tungan mot honom och säga "Haha, den fick du inte den heller..."



Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Amanda

Det där har jag också funderat på, och det är lite ironiskt..

2009-08-16 @ 15:12:42
Blogg/hemsida: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

kärlek & sex mellan syskon - är det okej?

funderingar?



söt blogg förresten :)

2009-08-16 @ 15:39:43
Blogg/hemsida: http://deity.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0